Společnost


Pju d.o.o.

Počet nahlášených stížností:224
Z toho za letošní rok:42
Stále v řešení:27
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

33.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (76 z 224)

Hodnocení spokojenosti

64%
36%
Uvedená procenta vychází z 14 hodnocení od spotřebitelů help

#82479Zaslání jiného zboží. Nulová komunikace, nevěděla jsem kam balík vrátit.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.07.2025, včera

Magda Douchová

Znění stížnosti

Nabídka z FB
Sofa Tea Table 8127-0497-bílá, objednávka číslo ***. Číslo faktury: *** Typ doručeni: Objednávka: Příjemce zboží: Magda Douchová *** CZ Posta *** Místo: Datum vystaveni: Do: Datum doručení: Čislo objednávky: Ljubljana 02.06.2025 02.06.2025 02.06.2025 *** S.č. 1 2 3 Id - kód zboží 523 - N1 5509 - H3 8127 - 0497-BLA Název zboží Poplatek za dobírku Standardní Sofa Tea Table - White Množ. 1, 467Kč. Okopírovaná faktura. Avízo o doručení psala Klára z BestNFast. Dále jen Bill, že mám odpovědět na tento konkrétní mail, budou se věcí zabývat. Víc na mé opakované maily nereagovali. 6.6.,15.6. 16.6. 26.6. Odpovídala jsem na kontakt Bill i na adresu info@bestnfast.cz. Přiložila jsem fotografie došlých, neobjednaných, nějakých teplých punčocháčů. Balíček jsem zaplatila při převzetí. Objednávala jsem i jiné zboží, nevěděla jsem který z balíků přebírám. Podávám stížnost až dnes, měla jsem rodinné starosti. Ale řešila jsem nevyžádanou dobírku hned v den doručení, mailem.


Produkt

Objednané Sofa Tea Table v bílé barvě. Doručeny teplé punčochové kalhoty. Kam mám vrátit neobjednané zboží. Posílala jsem i číslo účtu, pro vrácení peněz.


Požadované řešení

Chci vrátit peníze na číslo účtu *** vedený u Poštovní spořitelny na moje jméno. Odesilatel byl uveden jako PJU www.kupterychle.cz, P.O.BOX 11, Depo Brno 71, 60010 Vrátím balíček na tuto adresu, budu požadovat i proplacení poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 13:59, před 22 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Mimo to platí, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamace je podána již samotným oznámením, že je zboží vadné (např. napsáním e-mailu).

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.