Společnost


Dol-Kre-4you s.r.o.

Počet nahlášených stížností:46
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

6.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 46)

#82506Neuznaná reklamace mobilního telefonu Samsung Galaxy S20 Ultra 5G G988B

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2025, před 7 dny

Jan Kolář

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 15.11.2024 jsem zakoupil v e-shopu elektroshock.cz mobilní telefon Samsung Galaxy S20 Ultra 5G G988B, viz faktura č. *** v příloze. Několikrát se stalo, že displej telefonu zezelenal, byly na něm šmouhy. Od 7.6.2025 však displej telefonu zbělel a nebylo možné ho použít. Dne 11.6.2025 jsem proto uplatnil v e-shopu e-mailem reklamaci, bylo mi odepsáno, abych telefon odeslal na adresu Dol-Kre-4you s.r.o., Mostecká 24, Týniště nad Orlicí, 517 21.
To jsem učinil 13.6.2025, kód reklamace přidělený e-shopem byl: ***.
10.7.2025 jsem obdržel vyjádření:
Způsob vyřízení: Zamítnuto
Komentář k vyřízení: Vážený zákazníku, na základě Vaší reklamace mobilního telefonu Vám sdělujeme, že reklamace byla zamítnuta. Při kontrole zařízení bylo zjištěno, že telefon vykazuje závažné poruchy displeje – konkrétně problikávání, zabarvení a deformace obrazu (růžové a fialové pruhy, stínování), což znemožňuje standardní používání. Tato závada je typická pro mechanické poškození vnitřní vrstvy displeje. Z vnějších známek na zařízení jsou patrné
oděrky a nečistoty, které nasvědčují pádu, nárazu nebo nevhodnému zacházení. Na základě uvedených zjištění nebyla prokázána výrobní vada, ale mechanické poškození způsobené vnějšími vlivy, které nespadají do záruky dle občanského zákoníku ani reklamačního řádu. Reklamace tedy byla posouzena jako neoprávněná.


Produkt

Mobilní telefon Samsung Galaxy S20 Ultra 5G G988B, 12GB/128GB Dual SIM + Voucher na prodlouženou záruku 36 měsíců a garanci výměny zboží v případě poruchy. Kód: ***. Viz přiložená faktura č. viz faktura č. ***.


Požadované řešení

Dobrý den,
rád bych, aby mi e-shop vrátil částku, za kterou jsem mobilní telefon u něho zakoupil, tj. 10.293,-Kč.
Nemám k danému e-shopu už důvěru, je mi 64 let a rozhodně s mobilním telefonem neházím, nikdy mi neupadl.
Přijde mi nehorázné vyinkasovat peníze a následně, po zaslání vadného výrobku k reklamaci, tuto zamítnout. Na mobilu nejsou žádné oděrky, ani nečistoty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2025 11:02, před 6 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.