Počet nahlášených stížností: | 476 |
Z toho za letošní rok: | 13 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den, v termínu od 11.7. do 14.07. probíhá akce Dny Marianne a účastníkem akce je i firma Tesco, která nabídla zlatý kupón na slevu 30% při nákupu nad 1.500,-. Bohužel se všem zákazníkům odečte jen sleva 500,-. V podmínkách akce nebylo nikde uvedeno, že maximální sleva je 500,- jak tvrdí zaměstnanci na infolince, prý je to uvedené na jejich stránkách, ale po vyžádání, kde tuto informaci na stránkách najdu, jsem byla navedena pouze na proklik na akci Dny Marianne. Podmínka akce max. 500,- tedy nebyla nikde uvedena. Následně byl tento slevový kupón z aplikace Dny Marianne zcela odstraněn. Cena kuponů pro Dny Marianne je 79,90 Kč za elektronické kupony v aplikaci.
Číslo objednávky ***
Požaduji vyčíslení slevy ve výši 30% z částky objednávky tj. 4113,05 bez dalších dodatečných podmínek, které nebyly firmou uvedeny. A rozdíl mezi skutečnou slevou a uplatněnou slevou 500,- prosím zaslat ve formě kupónů na další nákup. 30% sleva je tedy 1233,9 - uplatněná sleva byla ve výši 500,- rozdíl je tedy 733,90 korun českých. V Příloze zasílám ještě přehled všech uplatněných kupónů i mimo akce Dny Marianne.
|
Tweet |
Obecně se dá očekávat, že výše slevy může být nějak omezena, avšak toto omezení by mělo být viditelné již na kuponu. Pokud je uvedené v podmínkách, musí být rozumně očekávatelné.
Domníváme se, že při slevě 30 % při nákupu nad 1500 Kč spotřebitel nemůže rozumně očekávat, že nejvyšší výše slevy je 500 Kč, neboť této výše slevy dosahuje naprostá většina nákupů splňujících podmínky.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Spotřebitelka nás informovala, že již situaci se společností vyřešila. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.