Společnost


Josef Aleš Vašátko

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#82529Predrazena zakazka, odmitnuti predlozeni dokladu o koupi uctovaneho materialu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.07.2025, před 5 dny

Kateřina Ligugnana

Znění stížnosti

Ustni dohodou jsem objednala hrubou stavbu verandy na chate, jednalo se o znameho, ktery mi sve sluzby nabidl, i kdyz bydli cca 150 km od me chaty s tim, ze mi bude uctovat pouze skutecne projety benzin. Pri poslednim setkani na chate jsem byla pritomna skladani materialu dle faktury za cca 17tis Kc., tu mi preuctoval o min35% vic! Pote mi znamy rekl, ze jiz ve stavbe pokracovat nebude a vyuctuje mi zalohu150 tis.,odmitl mi predlozit účtenky ci faktury za zakouoeny material, Za 4 cesty mi nauctoval cca 30 tis Kc, k tomu hodiny á 300,-Kc stravene jízdoú vaute s nim jel 2remeslnik.Toho mi rovnez vyuctoval !Mam zakopanou 6m plast.trubku a jimku 1m3 s precerpavackou., ta stoji cca 17-18 tis, od nej je za cca 32tis! Vykonana prace 42h?! Mam nejakou sanci na posouzeni?Vim, ze penize uz neuvidim,az ex post jsem zjistila, ze ma 6exekuci,Jedna za1mil, Kc od firmy, kde vybral zalohy, praci neprovedl a penize nevrátil!


Požadované řešení

Zabranit dalsimu nekalemu podnikani a zabranit okradani klientu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2025 10:45, včera

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

U smlouvy o dílo je v tomto případě rozhodující, jakým způsobem byla cena díla určena, což z popisu stížnosti nevyplývá. Více informací o této problematice se spotřebitelé mohou dočíst v našem článku na https://www.dtest.cz/clanek-10974/smlouva-o-dilo.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: Josef Aleš Vašátko, Argentinská 1140/30, 17000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.