Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Varuji všechny, kdo uvažují o spolupráci se společností ACETEX s. r. o. Uzavřel jsem s ní smlouvu o dílo číslo *** a ještě v prosinci 2024 jsem uhradil dvě zálohy v celkové výši 182 000 Kč, což pro mne představuje celoživotní úspory. Instalace fotovoltaiky měla být podle smlouvy dokončena nejpozději 31. března 2025. Přes opakované telefonické urgence a doporučené dopisy firma dílo neprovedla ani do dodatečné lhůty, kterou jsem jí stanovil do 30. června 2025, a na písemnou výzvu nereagovala vůbec.
Vzhledem k naprosté absenci zpětné vazby jsem proto 1. července 2025, tedy po třech měsících prodlení a vyhýbání se kontaktu ze strany společnosti, odstoupil od smlouvy pro hrubé porušení smluvních podmínek a požadoval, aby mi do sedmi dnů vrátila zálohu ve výši 182 000 Kč. Ani tento termín ACETEX nesplnil. Během telefonické komunikace se mi jednatel společnosti ACETEX Bc. René Milota vymlouval na údajně již zakoupený materiál a uvedl, že celou věc předá právnímu oddělení; následně už hovory nepřijímal. Stejně tak přestal reagovat i obchodní zástupce, který mi systém prodal. Po více než třech měsících prodlení považuji takové jednání za zcela nepřijatelné.
O celé situaci jsem již informoval Státní fond životního prostředí, aby před společností ACETEX varoval další potenciální zákazníky. Současně jsem podal podnět k prošetření závažného poškození spotřebitele České obchodní inspekci a podávám trestní oznámení na společnost ACETEX, na jednatele Reného Milotu a na příslušného obchodního zástupce, protože vzhledem k dosavadnímu jednání existuje domněnka, že firma od samého počátku neměla v úmyslu dostát svým závazkům.
Dokud ACETEX s. r. o. nevrátí dlužnou částku a nezačne plnit své závazky, všem zájemcům o fotovoltaiku důrazně doporučuji, aby se této společnosti vyhnuli.
Fotovoltaická elektrárna GoodWe|Dyness 5 kWp s baterií 10,65 kWh
Požaduji okamžitou úhradu dlužné částky v plné výši.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: ACETEX s.r.o., U Stavoservisu 527/1, 10800 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.