Společnost


NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Počet nahlášených stížností:397
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

92.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (366 z 397)

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Uvedená procenta vychází z 140 hodnocení od spotřebitelů help

#82546Zneužívání starých a nemocných lidí firmou NaturaMed Pharmaceutical s. r. o.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.07.2025, před 3 dny

Lenka Kořínková

Znění stížnosti

Dobrý den,
maminka je dost stará a nemocná. Firma NaturaMed Pharmaceutical s. r. o. jí zaslala doplňky stravy (roční balení téměř za 3 289Kč s možností splátek). O tom, zda matka objednávku učinila či ne nemám relevantní informace, je nemocná a má značné potíže s komunikací. Výzvu k úhradě jsem tedy akceptovala a z účtu nastavila trvalý příkaz na všechny roční splátky. Před časem mi matka předala upomínku, že společnosti dluží splátku + poplatek za upomínku. Společnost jsem žádala o zrušení zaslání veškerých nabídek a produktů, bylo mi však sděleno, že "objednávka" byla automaticky obnovena a maminka tedy dluží další částku ve výši 3289Kč. O nutnosti zrušení "předplatného" byla maminka prý informována. I kdyby informována byla, většina důchodců v tomto zdravotním stavu nedokáže vyhodnotit požadavek na zrušení, natož ho písemně formulovat a odnést na poštu - matka je nechodící. Za mě jsou tyto obchodní prakticky klasickým "šmejdstvím". Proč to není nastaveno obráceně, že pokud má o pokračování v odběru zájem, musí toto souhlasně vyjádřit. Takto je to bráno, že mlčení je souhlas a důchodci se poté dostávají do situací, kdy dostávají zboží, které nechtějí, v některých případech ani nemohou užívat a neví, jak situaci vyřešit. Nehledě na to, že se jedná o nemalé částky. Požaduji tedy po společnosti, aby s okamžitou platností zrušila automaticky prodlouženou objednávku, dále chci doložit prvotní objednávku, na základě které bylo mamince zboží zasláno a dále dopis (včetně dokladu o převzetí), v kterém byla upozorněna na nutnost zrušení automatického obnovování. Ačkoliv jsou praktiky společnosti možná v souladu s legislativou, tak jsou minimálně nelidské a nemorální. Děkuji.


Produkt

doplňky stravy


Požadované řešení

Okamžité zrušení automaticky prodlouženého zasílání. Zaslání kopie prvotní objednávky, na základě které bylo mamince zboží zasláno, a zaslání dopisu (včetně dokladu o doručení), v kterém byla upozorněna na nutnost vyjádření nesouhlasu s automatickým obnovením předplatného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2025 13:51, včera

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.

V případě, že by spotřebitel neobjednané plnění uhradil a nevěděl, že se jednalo o neobjednané plnění, vzniklo by na straně podnikatele (odesílatele) bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Zároveň platí, že od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 2 písm. c zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je však třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Korespondenční adresou uvedenou na webových stránkách společnosti je: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail info@naturamed.cz. Doporučujeme tak spotřebiteli smlouvu vypovědět v písemné formě na adresu uvedenou výše, a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

Zároveň platí, že při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.