Společnost


ATS Praha s.r.o.

Počet nahlášených stížností:95
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

3.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 95)

#82548Neoprávněné naúčtování za předplatné formou SMS 99,-Kč týdně přes operátora

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.07.2025, před 3 dny

Jitka Hřebačková

Znění stížnosti

Dne 6. 6. 25 byla manželovi neoprávněně aktivována služba, o které on nemám ani tušení!!! Nedostal ani žádnou SMS s potvrzením o objednání nějaké služby, ani firmě neposkytl žádné osobní údaje, ani neuzavřel s nimi žádnou smlouvu!! Neoprávněnou službu jsem poznala až ve vyúčtování, že mu v měsíci 6/2025 bylo 4x účtováno po 99Kč, tj.396Kč. Prvně jsem žádala svého operátora (VPN Family Vodafone) - tam mi paní sdělila, že až dostanu doručujíci SMS od PlayXcess, tak teprve můžu požádat o blokovaci "Prémiové služby" a prý se to pozná až v dalším vyúčtování, tj. za měsíc 7/25!!!! SMS jsem poslala z daného tel.čísla na číslo 90311 textem „STOP“ a stále nedochází potvrzující SMS!!. Do spol. PlayXcess jsem tel. na číslo uvedené v SMS (296363199) i volala - komunikace žádná (automat-hovor se rozpadnul)!
Dle mého názoru se jedná o podvod a neoprávnění obohacení! Prosím o radu, jak to řešit dále, kdo manželovi vrátí peníze za neobjednanou službu, popř. i náklady s ní spojenou (např. cena za odeslání rušících SMS) aj.??
Děkuji za odpověď!
S pozdravem Hřebačková Jitka


Požadované řešení

Prosím o radu, jak to řešit dále, kdo manželovi vrátí peníze za neobjednanou službu, popř. i náklady s ní spojenou (např. cena za odeslání rušících SMS) aj.??


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2025 16:11, včera

Vzhledem k obdobným stížnostem máme za to, že tato stížnost směřuje ke společnosti ATS Praha s.r.o.

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.

Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.

Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.

Zrušení předplatného je možné formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Více informací o tzv. prémiových SMS se mohou spotřebitelé dočíst v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.