Počet nahlášených stížností: | 157 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 6 |
Zakoupil jsem jízdenku u společnosti FlixBus prostřednictvím české verze webu flixbus.cz a uhradil částku v českých korunách (CZK). Jednalo se o samostatně zakoupenou zpáteční jízdu ze zahraničí do České republiky, která byla následně v souladu s obchodními podmínkami FlixBusu včas stornována před odjezdem. Jízdenka nebyla nikdy využita a nebyla nijak aktivována.
Společnost mi za zrušenou jízdenku vystavila voucher v hodnotě 36 718 Kč, ale odmítá vrátit částku v penězích, přestože jsem voucher odmítl a žádal o refundaci na původní platební prostředek. FlixBus se opakovaně odvolává pouze na své obchodní podmínky, konkrétně bod 4.7.7, který však nemůže být nadřazen platné české legislativě.
Dle § 41 vyhlášky č. 175/2000 Sb. má cestující nárok na vrácení jízdného, pokud došlo ke zrušení přepravy před jejím započetím. Jelikož byla jízdenka zakoupena v české verzi systému, v CZK a s ukončením jízdy na území ČR, vztahují se na tento případ české právní předpisy.
Společnost tímto postupem omezuje práva spotřebitele a nutí k využití náhradního plnění (voucher), které jsem výslovně odmítl. Věřím, že mám nárok na vrácení peněz dle platné legislativy.
Žádám o navrácení celé částky 36 718 Kč zpět na účet/kartu, kterou jsem použil při nákupu, a to místo nevyužitého voucheru, který mi byl vystaven bez mého souhlasu.
|
Tweet |
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Nelze-li se se společností spojit, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 110 00 Praha.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti FlixBus CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.