Počet nahlášených stížností: | 135 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 13.7.2025 jsme zakopili last minute zajezd s odletem 15.7.2025 z Prahy na Kos, kde jsme omylem vyplnili spatne prijmeni jednoho z cestujicich. Tento problem jsme si vsimli pri kontrole zmlouvy a pobytovych dokumentu. Okamzite jsme kontaktovali zakaznickou linky cestovni kancelare, ktera poskytla emailovy kontakt na zodpovedne oddeleni. Email s pozadavnou na zmenu jsem obratem zaslali a pockali na odpoved. Ta byla, ze po zaplaceni poplatku 100czk bude prijmeni cestujiciho zmeneho ve smlouve a prilusnych dokumentech a taky na letenkach. Prvnim problem byl nefunkcni QR kod pro zaplaceni poplatku, ktery po dalsim telefonatu na zakaznickou linku byl opraven a zaslan. Na zaklade tohoto QR kodu jsme uhradili poplatek za zmenu jmena a byli nam zaslane nove dokumenty.
Problem nastal, kdy se otevrel online checkin a zjistili jsme, ze prijmeni cestujiciho, ktere jsme za poplatek nechali zmenit v systemu pro online chekin zmeneno neni. Znova jsme volali na cestovni kancelar, kde nam bylo zdeleno, ze chyba je na nasi strane, ze jsme prvotne spatne zadali pri vyplnovani jmeno a ze jediny zpusob jak muzeme udelat chekin, je uz pouze fyzicky na letisti. Rovnez jsem volala na leteckou spolecnost, ze kterou letime a tam nam rekli, ze do systemu tykajici charterovych letu muze zmeny delat pouze cestovni kancelar a oni do nej nevidi.
Z toho pohledu se nam pristup a taky vyjadreni slecny na zakaznicke lince samozrejme nelibi, jelikoz zmenu jsme si u cestovne kancelare zaplatili, a pokud cestovni kancelar ma pristup do sytemu nerozumime proc uvedenou zmenu neprovedli i letovych rezervacich.
Letime s malou dcerou a kazda hodina navyse na letisti je pochopitelne spis na obtiz, hlavne, kdyz se leti az vecer.
Zmena prijmeni pro online chekin
Resenim by bylo zmenit prijmeni cestujiciho i pro online odbaveni, abychom nemuseli na letisti vecer travit vice casu nez je nutne.
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si před podepsáním smlouvy o zájezdu pečlivě překontrolovali veškeré údaje o zájezdu i cestujících.
Zjistí-li spotřebitel, že smlouva nebo vouchery obsahují nesprávné údaje, měl by tuto skutečnost neprodleně oznámit cestovní kanceláři, aby mohla chybu včas opravit.
Pokud spotřebitel za změnu jména společnosti zaplatil příplatek, měla by společnost dostát své povinnosti a jméno změnit na všech potřebných dokumentech. Pokud tak neučinila, jednalo by se pravděpodobně o porušení smluvní povinnosti. Podle § 2913 občanského zákoníku platí, že pokud jedna ze stran smluvního závazku porušila svoji povinnost, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Pokud by tedy spotřebiteli vznikly dodatečné náklady v důsledku nesprávně uvedeného jména cestujícího, mohl by spotřebitel požadovat jejich úhradu po společnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.