Společnost


LAREDOUTE MODE LIMITED (praha-chic.cz)

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#82566Klamavá reklama - Nepřijatelné podmínky při odstoupení od kupní smlouvy.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2025, včera

Petra Hajmanová

Znění stížnosti

Nakoupila jsem zboží na základě klamavé reklamy (https://praha-chic.cz/pages/o-nas)
Ihned po doručení nekvalitních produktů, které neodpovídaly popisu jsem odstoupila od smlouvy z důvodu, že mi bylo doručeno jiné zboží.
Objednala jsem:
1) Luxusní letní sada pro muže: Luxusní letní sada pro muže: Polo + šortky (vysoce kvalitní materiál: Prodyšná a měkká směs bavlny pro optimální pohodlí při nošení)
Dostala jsem: čínskou napodobeninu tohoto modelu, materiál 100% polyester, katastrofálně ušitou. Popis ani obrázek neodpovídá skutečnosti.

2) Pánské lněné kalhoty - (Objevte dokonalé pohodlí a nadčasový styl s Lněnými Kalhotami – ideální volba pro muže, kteří chtějí spojit rafinovaný vzhled s bezkonkurenčním pohodlím)
Dostala jsem kalhoty z bavlny. Důvodem vrácení je opět jiný materiál než len, který byl důvodem mé volby.

1. Nakupovala jsem od e shopu praha-chic.cz
2. Na uvedenou emailovou adresu info@chic-praha.cz jsem napsala, že odstupuji od kupní smlouvy a zaslala důkazní fotografie nekvalitního zboží.
3. Trvají na tom, že po důkladné kontrole zjistili, že poslali zboží které jsem objednala.
4. Žádají vrácení zboží někam do Číny, odepisují střídavě polsky a česky (Yunling2F, Building 7, Baicai Science Park,Niushan Wuling Industrial Zone, Huijing Road,Dongcheng Street, Dongguan City, Guangdong Province, Yunling Warehouse 15992908542 Kod pocztowy: 523000). Náklady na zaslání činí více jak 30% hodnoty zboží.
4. Odmítají skutečnost, že mi nebylo zasláno zboží dle popisu a odmítají hradit náklady na zaslání zásilky zpět.


Objednávka *** 18.6.2025
Doručeno ve dvou balících 2.7. a 3.7.2025
Odstoupení 3.7.2025
Nabízeli
1. Zboží nevracet a 30% z celkové ceny získat jako kredit na další nákup - odmítla jsem
2. 50% z celkové ceny jako kredit na další nákup- odmítla jsem a začali mi odepisovat v polském jazyce
3. zaslaná adresa na vrácení:
Jméno: Yunling2F
Adresa: Building 7, Baicai Science Park, Niushan Wuling Industrial Zone, Huijing Road, Dongcheng Street, Dongguan City, Guangdong Province, Yunling Warehouse 15992908542 Kod pocztowy: 523000

Odmítla jsem a žádala o vrácení na jejich náklady. Z Číny jsem nenakupovala.


Produkt

1. Luxusní letní sada pro muže: Luxusní letní sada pro muže: Polo + šortky (vysoce kvalitní materiál: Prodyšná a měkká směs bavlny pro optimální pohodlí při nošení) a 2. Pánské lněné kalhoty - (Objevte dokonalé pohodlí a nadčasový styl s Lněnými Kalhotami – ideální volba pro muže, kteří chtějí spojit rafinovaný vzhled s bezkonkurenčním pohodlím)


Požadované řešení

Vrácení zaplacené částky. 1844,98 Kč. Zboží odešlu na náklady dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2025 10:40, před 10 hodinami

Dle obchodních podmínek je provozovatelem e-shopu praha-chic.cz společnost LAREDOUTE MODE LIMITED, se sídlem RM 509, 5/F THE CLOUD 111, TUNG CHAU ST TAI KOK TSUI, HONG KONG.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Mimo to platí, že pokud bylo dodáno jiné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu), jedná se o vadu. V takovém případě může spotřebitel vadné zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Odstoupení od smlouvy či reklamace se zásadně uplatňují vůči prodávajícímu. Pokud by spotřebitel uzavřel smlouvu se společností z Číny, bylo by možné po spotřebiteli požadovat zaslání zboží při odstoupení od smlouvy či reklamaci na adresu do zahraničí, jestliže by však byl spotřebitel o této skutečnosti předem informován či by mu to bylo zřejmé z podoby e-shopu. V případě, kdy se e-shop tváří jako český, máme za to, že vyžádání si zaslání zboží do ciziny je nepřiměřené.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a prověřili si e-shop, např. na určitých recenzních portálech.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.