Počet nahlášených stížností: | 136 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 9.2.2024 postel 90*200 S ŠEDÝM PLYŠOVÝM POLSTROVÁNÍM SHAIRA,Art.č. 4143238/01 L701/404-13-1-1. Od začátku dochází k neúměrnému uvolňování plstě a mikroprachu z polstrování. Během každých 24 hodin je nameteno z podlahy množství vrchovaté dlaně cca 14 x 8 cm, jak dokládají nesčetné fotografie pořizované cca 1 měsíc každý den. Vyslaný technik nicméně po vizuálním posouzení usoudil, že tato plsť nepochází z reklamované postele. Dodavatel ignoroval vzorek, který si technik odvezl. Dodavatel neudělal rozbor, nedodal certifikát CE an TUV oeko tex 100 a reklamaci zamítl. Měsíční nasbírané množství mám k dispozici.Vlákna dráždí oči a průdušky. Místnost je vybavena pouze nábytkem dodavatele. Postel jsem zabalil do dek a igelitu a problém se výrazně snížil. I toto dodavatel ignoruje a reklamaci odmítá. Požeduje znalecký posude. Obrátil jsem se na TZÚ, aby mi posudek udělali, ale ti se pak odmlčeli i když jsem jim potvrdil, že posudek zaplatím. Dodavatel mi slíbil, že mi to proplatí, když se omoje oprávněnost potvrdí. Než postel vyhodím do sběrného dvora, tak se obracím na Vás, jestli byste mi nepomohli. Nasmíranou plsť mám stále k dospozici.
postel 90*200 S ŠEDÝM PLYŠOVÝM POLSTROVÁNÍM SHAIRA,Art.č. 4143238/01 L701/404-13-1-1.
Výměna za postel s látkovým polstrováním nebo koženkou šedé barvy.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.