Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, nevím jestli poskytnete radu, protože faktura o kterou se jedná není vystavena na moje jméno. Ale pozemek je ve vlastnictví sousedky a využívám ho já.
Sousedka objednala ústně posečení tohoto pozemku a nijak dopředu nedohodla ani přibližnou cenu.
firma si řekla o 12 000,-. Tak jsem požadoval o oficiální frakturu, aby byl podklad pro pro řešení, podle mě se jedná minimálně o 4 násobné předražení.
Zjistil jsem si ceníky zemědělský prací ( pro vaše info přikládám ) . I když budu počítat s inflací , nak faktura je velmi předražen.
Jediné, co je na faktuře správně je výměra posečené plochy. Podle sousedky ( byl jsem mimo bydliště) ztravili na pozemku maximálně hodinu a půl.
Když jsem so dotazoval jednoho místního farmáře, za kolik by práci provedl ( pozemek zná), tak jeho odpověď byla maximálně 2 000,- a fakturu by vystavil podle času.
Můžete mi poradit, jaké kroky mohu poskytnou
Děkuji za radu
Radu jak mám postupovat a jakým způsobem reklamovat výši faktury
|
Tweet |
Z popisu stížnosti vyplývá, že mezi stranami byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Pro smlouvu o dílo platí, že cena díla je ujednána dostatečně určitě, je-li dohodnut alespoň způsob jejího určení, anebo je-li určena alespoň odhadem. Mají-li strany vůli uzavřít smlouvu bez určení ceny díla, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.
Spotřebitel je tedy povinen za dílo zaplatit cenu sjednanou, a pokud sjednána nebyla, cenu obvyklou za totéž nebo srovnatelné dílo. Více informací o této problematice se spotřebitelé mohou dočíst v našem článku na https://www.dtest.cz/clanek-10974/smlouva-o-dilo.
Zároveň platí, že stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.