Společnost


Rerum Finance, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

85.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (12 z 14)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#82596Splátkový kalendář

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2025, před 13 dny

Lucie Kutláková

Znění stížnosti

Dobrý den,
Žádala jsem společnost rerum o splátkový kalendář z důvodu že nejsem schopna zaplatit najednou a ani nejsem schopna uhradit jejich minimální splátku, která dluh pouze o měsíc prodlouží . Měla jsem v práci nehodu a bohužel jsem na neschopence a mám dvě malé děti . Prosila jsem je že můj příjem není ani ve výši dluhu. Půjčila jsem si 30 tisíc a teď pobírám 18tisic a splátka je 7 tisíc . Bylo mi odpovězeno ze jsem byla schopna na úhradu a ze mam uhradit a vůbec je nezajímá nic . Je to úmyslně aby z člověka dostali víc a víc peněz s ještě se mi vysmáli . Prosit o splátky abych se dluhu zbavila je absolutně bezcenné .


Produkt

Splátkový kalendář


Požadované řešení

Rada bych kdyby mi společnost dovolila svůj dluh uhradit ve splátkách aby se dluh snižovat a ne naopak navyšoval .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2025 10:40, před 11 dny

Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitel požádal o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude mu vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.

Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."

Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.