Společnost


ČEZ Prodej, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 34)

#82598Problém s tepelným čerpadlem – zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

11 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2025, před 12 dny

Beata Fojcik

Znění stížnosti

Společnost Tenaur, která je součástí skupiny ČEZ, instalovala v listopadu 2022 na našem domě solární panely a tepelné čerpadlo. Tepelné čerpadlo je pravidelně servisováno a je na něj poskytována pětiletá záruka.
Od samého začátku jsme si všimli, že tepelné čerpadlo není schopno dům dostatečně vytopit, pokud teploty několik dní po sobě klesnou pod -3 °C. Tento problém jsme hlásili každý rok a každý rok k nám přijel technik společnosti Tenaur, který provedl úpravu nastavení topného systému, nicméně problém se nikdy nevyřešil. Stejná situace nastala i letos v lednu (22. 1. 2025), kdy nám technik sdělil, že topný systém je nastaven správně, a slíbil, že přepočítá tepelné ztráty domu.
Tepelné ztráty byly společností Tenaur spočítány ještě před samotnou instalací tepelného čerpadla v roce 2022 a bylo nám tehdy řečeno, že čerpadlo bude schopno dům vytápět bez problémů. Tepelna ztrata objektu byla vycislena na 16 kW, a vykon jednotky tepelneho cerpadla byl vycislen na 17 kW; kryti tepelne ztraty vysisleno na 100%.
Začátkem roku 2025 jsme podali oficiální stížnost společnosti Tenaur, že tepelné čerpadlo není schopné vytápět dům při nižších teplotách. Společnost Tenaur nás instruovala, abychom podali stížnost u ČEZ Prodej.
Reklamace jsme podali u ČEZ Prodej dne 17. února tohoto roku. ČEZ nám odpověděl 18. července, ze na základě provedených výpočtů a dostupných údajů stávající tepelné čerpadlo o výkonu 14 kW není schopné plně pokrýt tepelnou ztrátu objektu, která činí přibližně 21 kW. Zároveň stávající otopná soustava (radiátory s celkovým výkonem 8,6 kW) není dimenzována na přenos požadovaného tepelného výkonu při teplotním spádu 45/35 °C. Společnost ČEZ také uvedla, že považuje reklamaci za neoprávněnou. Bylo nám také řečeno, ze muzeme provést rekonstrukci otopné soustavy, a v takovém případě ČEZ je pripraven poskytnout maximální podporu při novém dimenzování tepelného čerpadla a zajistit úpravy své technologie provést rekonstrukci otopné soustavy. Chceme znovu zdůraznit, že nám bylo od specialistů společnosti ČEZ/Tenaur ještě před instalací řečeno, že tepelné čerpadlo bude fungovat, a nebyly od nás požadovány žádné další kroky.


Produkt

Instalace a fungovani tepelneho cerpadla


Požadované řešení

Chceme, aby společnost ČEZ Prodej a) provedla rekonstrukci otopné soustavy (podle doporučení z e-mailu společnosti ze dne 18. července) na své náklady nebo b) znovu připojila k plynové síti (před instalací čerpadla jsme využívali plyn) a nainstalovala plynový kotel na vlastní náklady jako doplňkový systém vytápění pro chladné dny, nebo c) nabídla a provedla instalaci jiného vhodného technického řešení na své náklady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2025 11:36, před 10 dny

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že instalované čerpadlo je vhodné pro žádaný účel, měla by být tato informace pravdivá.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí.

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud byla reklamace vyřešena opravou, avšak závada se na zboží stále projevovala, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.