Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Dne 9.7.2025 se stal incident, který považuji za poměrně hraniční a celá situace je poněkud absurdní!
Pro mne,jako matku samoživitelku,je však po finančni stránce,naprosto devastující!
Tramvajový spoj že zastávky Krkonošská-smer lidové sady, jsem to ráno dobíhala spolu s 2 dětmi ve věku 5 a 6 let(spoj byl pro nás klíčový,stihnout jsme ho museli!)
Ještě bych ráda uvedla na pravou míru fakt,že listek jsem měla zakoupeny přes Vaši aplikaci, již o den dříve(a to, právě z toho důvodu,abych celý proces zakoupení jízdenky VŽDY stihla včas!)
V běhu, při snaze tramvaj stihnout,jsem v aplikaci (!!ještě předtim nez jsem do vozidla nastoupila!!)- zadala ,,aktivovat jízdenku nyní" a na mě vyskočila černá tabulka s hlaskou ,,jízdenka aktivována".
(Aplikace pak ještě odečítá 60s,než zobrazí QR codes,kterým se má cestující prokazat,to ano..ale hláška mluví jasně!)
Hned po nástupu do vozidla, jsem však narazil na revizorku, která mi zakoupený lístek nechtěla uznat, a i přesto, že jí ukazoval odpočet posledních pouhých 9 sekund(pro zobrazení QR kodu). Upozorňuji,že tramvaj ještě ani nevyjela ze zastávky! Vysmála se mi se slovy,že 9sekund není zakoupena jízdenka a rozhodla se,udělit mi pokutu ve výši 1000 Kč! Pokuta v takové výši je neakceptovatelná a neprávem sepsána- lístek platný byl!
Pokutu jsem ale podepsala,a to i přes absolutně nevhodné chování vaší zaměstnankyně,a to nemluvím o jejím celkovým přístupu k věci! Dodnes jsem znechucená a s udělenou pokutou nesouhlasím! 9 sekund????!!?? Tak jsme snad lidí, a ne zvířata!
Jízdenku jsem zakoupenou měla,aktivace také proběhla ještě před nástupem do vozidla! A dle černé hlášky v aplikaci,byla i aktivovana!Neni tedy pravda,že bych cestovala BEZ jízdního dokladu!
Udělala jsem vše pro to,abych dodržela přepravní podmínky vaší společnosti a s paní jsem hovořila slušně,omluvila jsem se a snažila jsem se rozumne domluvit!! Ale Vaše zaměstnankyně nedodržela,ani základy slušného chování!Kodex zaměstnance,ji asi nic neříká! Její slova,že bych si asi měla lépe zorganizovat ráno,když mám dvě děti?!? - je lehce řečeno, trochu přes čáru! Něco takového si slušný člověk,který reprezentuje váš podnik,přece absolutně nesmí dovolit! A pokud takové chování tolerujete,je jen otázkou času,než na sebe začneme tahat i kudly,jak je tomu v zahraničí!
Ráda bych byla zpětné vyrozuměna,zda paní revizorka,prošla aspoň nějakým opětovným školením,jak jednat s lidmi a jak přistupovat k VASIM zákazníkům,nám cestujícím!
Nerada bych celou věc podstoupila médiím nebo ji řešila přímo na Magistrátu města Liberce,kam Vás podnik spadá,jakozto Vás zřizovatel!
Pokutu jsem ochotná uhradit,ale v žádném případě,ve výši 1000kc! Je to nedůvodne obohacování a především je to sproste!
Návrh řešení situace s pokutou
Stornovat pokutu ve výši 1000kc + navrhnout adekvátní výši pokuty.
Požadují:
Vyrozumění o významu černé hlášky ,,jízdenka aktivována" - z jakého důvodu tam je,když dle vaši revizorky je neplatná?? Tím pádem tam mají psát jízdenka zakoupena nebo já nevím ale ne aktivována!!
Vyrozumění o krocích zda a jak bude nevhodné chování revizora přepravní kontroly provereno!
Chci se domluvit,uhradim nějakou poměrnou část,rozhodně ne 1000kc! Je to pro nás jídlo na 6 dní!!
...Bože můj 9sekund!?!
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
V přepravních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud se cestující v okamžiku přepravní kontroly není schopen prokázat platným jízdním dokladem v aplikaci, je považován za cestujícího bez platného jízdního dokladu.
Dále je zde uvedeno, že cestující je běžně povinen se při každém nástupu do vozidla nebo přestupu odbavit (provést tzv. check-in). V MHD Liberec se však odbavení při nástupu neprovádí. Dle dostupných informací je však třeba mít platnou jízdenku s QR kódem.
Pokud tedy v době kontroly neměla spotřebitelka platnou jízdenku, mohlo by být udělení pokuty oprávněné. Společnost však v rámci zachování dobrých vztahů může od uložení pokuty upustit.
S žádostí o přehodnocení situace je vhodné se obrátit přímo na přepravce. E-mail na Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou pro podávání podnětů: dpmlj@dpmlj.cz.