Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:535
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

56.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (300 z 535)

Hodnocení spokojenosti

49%
51%
Uvedená procenta vychází z 141 hodnocení od spotřebitelů help

#82610Reklamace grafické karty, Lhůty nejsou dodržovány.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2025, před 11 dny

Filip Matějka

Znění stížnosti

V roce 2024 jsem si zakoupil od CZC.cz sestavu PC. Po roce mi odešla grafická karta. Odnesl jsem ji na pobočku a bylo mi řečeno, že jelikož CZC už prakticky není, tak to řeší Allegro a ve většině případů vrací peníze.

Reklamace byla podána 2.6.2025. Po 24 dnech (cca) jsem se ptal v jakém je stavu. Bylo mi jasně řečeno že na to mají 30 dní. Pak jsem se znovu ptal, tektokrát den po vypršení lhůty. bylo mi řečeno, že kartu mají v autorizovaném servisu. V ten samý den jsem odstouipil od smlouvy a požaduji vrácení peněz.

Celou dobu se mnou komunikoval jeden pán. Jednou se mnou komunikoval jako člověk z CZC, potom už jen jako oficiální team Allegro.

Poté mi zaslali 2 maily, jeden od člověka se kterým jsem komunikoval, že peníze jsou zadané a vrátí je do 3-7 dnů, 2. mail mi říkal 14 dnů.

Minulý týden jsem se ptal na stav, vypršela totiž lhůta těch 7 dnů, reakce byla že to ověří a dá mi vědět. Dodnes nic. V pátek (18.7.) vypršela lhůta 14 dnů na vrácení peněz.

Dnes jsem podal podnět na ČOI. Mám v plánu poslat i předžalobní výzvu. Rád bych to vyřešil rychle, bez zbytečných tahanic.


Produkt

ASRock VGA AMD Radeon RX 6700 XT Challenger


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2025 12:48, před 10 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.7.2025 08:29, před 4 dny

Dobrý den, děkujeme za zprávu a zároveň se omlouváme za komplikace. Platbu evidujeme jako zaúčtovanou a vrácenou dne 7. 7. 2025. V tuto chvíli prověřujeme celý proces vrácení platby u našeho finančního oddělení, abychom zjistili, kde mohlo dojít k případnému zdržení či nesrovnalosti. Jakmile budeme mít ověřené informace, budeme Vás neprodleně informovat. Děkujeme za trpělivost a pochopení. S pozdravem, tým Mall/ Allegro. overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.