Společnost


Zpožděno.cz

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#82612Neoprávněný Administrativní poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2025, před 4 měsíci

Josef Svoboda

Znění stížnosti

Uzavřel jsem smlouvu na vymáhání kompenzace za zpožděný let Společnosti jsem oznámil, že to zkusím i já individuálně, souhlasili. Kompenzaci jsem od letecké společnosti dostal na základě mé individuální snaze. Toto jsem společnosti oznámil a přišla faktura faktura za nějaké pofidérní administrativní poplatky, s kterými nesouhlasím a proti tomuto jsem se odvolal. Když jsem společnost hledal na internetu kvůli IČO za pomocí rejstříků a uvedené adresy, neuspěl jsem


Produkt

Neodůvodněný Administrativní poplatek


Požadované řešení

Zrušit fakturu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2025 16:11, před 4 měsíci

Jako provozovatel webu není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.

Při uzavírání smluv distančním způsobem sdělí podnikatel dle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, údaje o své totožnosti. Jestliže tak neučiní, mohl by se dopustit přestupku.

Spotřebitel by měl být společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována. V opačném případě by podle našeho názoru mohl namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Jestliže by informace o poplatku byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, bylo by nutné takové ujednání vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Společnost by zaplacení poplatku mohla požadovat za podmínky, že o něm spotřebitele řádně poučila.

Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si před uzavřením smlouvy zjistili podstatné informace (např. kdo je provozovatelem webových stránek) a rovněž stránky ověřili, např. prostřednictvím recenzních portálů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2025 15:25, před 2 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2025 09:47, před 28 dny

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.