Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Uzavřel jsem smlouvu na vymáhání kompenzace za zpožděný let Společnosti jsem oznámil, že to zkusím i já individuálně, souhlasili. Kompenzaci jsem od letecké společnosti dostal na základě mé individuální snaze. Toto jsem společnosti oznámil a přišla faktura faktura za nějaké pofidérní administrativní poplatky, s kterými nesouhlasím a proti tomuto jsem se odvolal. Když jsem společnost hledal na internetu kvůli IČO za pomocí rejstříků a uvedené adresy, neuspěl jsem
Neodůvodněný Administrativní poplatek
Zrušit fakturu
|
Tweet |
Jako provozovatel webu není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Při uzavírání smluv distančním způsobem sdělí podnikatel dle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, údaje o své totožnosti. Jestliže tak neučiní, mohl by se dopustit přestupku.
Spotřebitel by měl být společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována. V opačném případě by podle našeho názoru mohl namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Jestliže by informace o poplatku byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, bylo by nutné takové ujednání vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Společnost by zaplacení poplatku mohla požadovat za podmínky, že o něm spotřebitele řádně poučila.
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si před uzavřením smlouvy zjistili podstatné informace (např. kdo je provozovatelem webových stránek) a rovněž stránky ověřili, např. prostřednictvím recenzních portálů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.