Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 10 |
Stále v řešení: | 9 |
Prodával jsem přes Vinted klec, která byla řádně zabalená. Kupujícímu údajně dorazila poškozená. Vinted transakci zrušilo a vrátilo peníze kupujícímu, aniž bych dostal kompenzaci či klec zpět. Podpora tvrdí, že šlo o špatné zabalení – ale kupující nepořídil fotku balíku při doručení a přiznal, že část výplně vytáhl zpětně z popelnice (doloženo screenshotem). Vzhledem k tomu žádám o přehodnocení rozhodnutí, neboť důkazy o údajné chybě z mé strany jsou neúplné a zavádějící. Věřím, že jde o nedorozumění, které lze napravit. Děkuji za řešení.
Předmětem prodeje byla kovová klec pro domácí zvířata (např. pes, kočka). Jedná se o běžnou klec bez značky, používanou, ve velmi dobrém stavu. Zboží jsem prodával jako soukromá osoba přes online platformu Vinted.cz. Klec byla před odesláním zkontrolována a důkladně zabalená (bublinková fólie, textilie, výplň). Kupující si zboží převzal, ale Vinted transakci stornoval kvůli údajnému poškození – bez požadavku na vrácení zboží.
Požaduji kompenzaci v rámci reklamace přepravy.
Zboží (kovová klec) bylo odesláno jako plně funkční a řádně zabalené. K poškození došlo zřejmě během přepravy, ale nejedná se o poškození, které by ovlivnilo funkčnost klece.
Kupující si zboží ponechal a Vinted vrátilo peníze bez mého souhlasu a bez jakékoli náhrady z mé strany. Kupující navíc nedoložil stav balíku při převzetí a přiznal, že část obalového materiálu vyhodil. Žádám o spravedlivé řešení situace a odstranění této nerovnosti.
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek společnosti platí, že pokud kupující zjistí problém se zakoupeným předmětem, musí tento problém nahlásit kliknutím na tlačítko „Mám problém“ na obrazovce soukromé zprávy do 2 kalendářních dnů od oznámení, že předmět byl doručen nebo se zdá být ztracený (lhůta pro podání žádosti o vrácení peněz). Tím bude transakce pozastavena a všechny peníze za ni budou i nadále uloženy v úschově, dokud se problém nevyřeší.
Pokud dojde ke sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy, budou informace poskytnuté společností Vinted Go nebo dopravcem považovány za správné, pokud prodávající před dokončením transakce neposkytnete společnosti důkazy o opaku. Pokud byl předmět zabalen správně, ale došlo ke ztrátě nebo poškození zásilky při přepravě obdrží kupující vrácení peněz v rámci zásad vrácení peněz, a prodávající obdrží od společnosti Vinted finanční náhradu za ztrátu nebo škodu, a tato částka může záviset na tom, který dopravce byl použit.
S žádostí o přehodnocení situace je vhodné se obrátit přímo na společnosti Vinted, UAB.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz