Společnost


SEPOS, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

33.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 3)

#82635Neodpovídá na reklamaci a pozastavení platby za fakturu. Neuznání reklamace.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.07.2025, před 11 dny

Jakub Růžička

Znění stížnosti

Dne 11.6.2025 byly namontovány 3 ks bílých EBC dveří do pouzdra. Při montáži bylo zjištěno osazení 1 ks dveří jiným zámkem, než bylo objednáno a stále trvající a neuznané vady laku na všech dveřích. Po zběžné kontrole jsem dílo musel i přes nedostatky převzít. Do protokolu/ stavebního deníku jsem zapsal alespoň vady, se kterými nesouhlasím. Následně byly zjištěny další vady – odřeniny, promáčkliny, chybějící neupevněný vodicí trn, drhnutí dveří, poničení zdí v okolí montáže, atd. Proto jsem následující den šel s tímto přímo na prodejnu a další den, 13.6.2025 jsem podal reklamaci i emailem spolu s pozdržením platby za fakturu do vyřešení sporu. Doposud se se mnou ohledně reklamace nespojil.


Produkt

3ks EBC lakované dveře do pouzdra Quatro.


Požadované řešení

Již zaplacená záloha za dveře dle mého odpovídá "bazarovému vzhledu" dodaných dveří. Spolu s výše uvedeným i uvedeným neveřejně, navrhuji nedoplacení zálohy v plném rozsahu.
Nebo dodání nových dveří tak, aby odpovídali uváděné reklamě a vzorku na prodejně na první pokus - tedy s kompletní kontrolou zboží před dodáním zákazníkovi a dodáním tak plně bezvadného výrobku na první pokus.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2025 15:33, před 9 dny

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Platí, že pokud má dílo vadu, je nutné podat reklamaci. Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: SEPOS, spol. s r. o., Rantířovská 583/100, 58601 Jihlava. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.