Společnost


Auto Samson Plus s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#82651Odstoupení od kupní smlouvy – skryté vady vozidla – Auto Samson Plus

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2025, před 4 dny

Pavlína Günzlová

Znění stížnosti

Dne 28. 2. 2025 jsem jako spotřebitelka zakoupila ojetý automobil Suzuki Swift, VIN: ***prostřednictvím společnosti Auto Samson Plus s.r.o. Auto mi osobně předal pracovník této společnosti, pan R., který se mnou vůz projížděl, komunikoval o platbě a potvrdil připsání částky, kterou jsem zaslala na účet uvedený jako účet společnosti Auto Samson Plus.

Dne 1. 7. 2025 jsem pana R. kontaktovala telefonicky kvůli nefunkční klimatizaci. Přislíbil, že se ozve, až bude k dispozici odpovědná osoba. To se však nestalo, proto jsem se rozhodla vozidlo nechat odborně prověřit v servisu.

Dne 17. 7. 2025 byla vystavena servisní zpráva s fotodokumentací, která prokazuje závažné skryté vady, konkrétně:
– Poškozená a neodborně opravená přední část vozu po havárii
– Netěsnící klimatizace a téměř nefunkční chladicí systém
– Autobaterie (nekompatibilní) uložena neodborně, kabely přetaženy na opačnou stranu, hrozí riziko zkratu či požáru.
– Další vady (chybějící části, uvolněné komponenty apod.)

Na základě těchto skutečností jsem dne 21. 7. 2025 osobně doručila písemné odstoupení od kupní smlouvy přímo panu R. na provozovně společnosti. Dne 22. 7. 2025 jsem tytéž dokumenty zaslala elektronicky na obě oficiální e-mailové adresy společnosti.

K dnešnímu dni (tj. 23. 7. 2025) jsem neobdržela žádnou věcnou odpověď na odstoupení. Firma se snaží přenést odpovědnost na jinou osobu uvedenou ve smlouvě jako prodávající, ačkoli:
– kupní cena byla uhrazena na účet společnosti Auto Samson Plus
– vozidlo mi bylo předáno jejím pracovníkem
– veškeré jednání a dokumentace probíhaly výhradně se zaměstnancem této společnosti

Při kontrole dokumentace, která byla při koupi součástí vozidla, jsem zjistila, že ve vozidle se nacházely dva různé servisní manuály a knihy údržby.
– V jedné z nich souhlasí VIN s mým vozidlem, ale neobsahuje žádná razítka ani záznamy.
– Ve druhé servisní knize je uveden odlišný VIN kód, který patří jinému vozidlu (jiný druh paliva, jiné provedení), avšak právě v této knize se nacházejí razítka o výměně spojky, baterie a potvrzení o STK, které byly zřejmě prezentovány jako platné pro vůz, který jsem zakoupila.

Tato skutečnost budí silné podezření na záměnu nebo manipulaci s dokumentací vozidla za účelem zvýšení důvěryhodnosti při prodeji. Domnívám se, že může jít o klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Požaduji:
– Akceptaci mého odstoupení od kupní smlouvy dle § 2165 a násl. občanského zákoníku
– Vrácení celé kupní ceny
– Dohodu o způsobu předání vozidla

Přílohy: Kupní smlouva, odstoupení od kupní smlouvy, servisní zpráva (17. 7. 2025), Screenshot hovoru z 1. 7. 2025, servisní knížky (VIN kódy)

Děkuji dTestu za případnou součinnost a podporu při vymáhání mých práv jako spotřebitele.

S pozdravem
Pavlína Günzlová
***


Produkt

Suzuki Swift, ***


Požadované řešení

Požaduji:
– Akceptaci mého odstoupení od kupní smlouvy dle § 2165 a násl. občanského zákoníku
– Vrácení celé kupní ceny
– Dohodu o způsobu předání vozidla


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2025 15:42, před 3 dny

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Pokud autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.