Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
prosím poradit s následujícím problémem.
Objednal jsem si vůz Qashqai 21.3.2025 v Liberci u firmy AUTOKPPLUS s.r.o. a zaplatil zálohu ve výši 64 000,-Kč.
Když auto přišlo na prodejnu, zjistil jsem závadu na liště pod oknem zadních dveří. Lišta nyla špatně z výroby namontována. Oznámil jsem, že takové auto kupovat, neboť jde o zjevný šlendrián. Napsal jsem firmě odstoupení od smlouvy. Ta však závadu zázračně opravila a nutí mě doplatit auto bez jakékoli kompenzace.
To odmítám, neboť auto bylo opravováno a nelze je prodat jako nové.
Vrácení zálohy
|
Tweet |
Jestliže by se v daném případě jednalo ze strany prodávajícího o podstatné porušení kupní smlouvy, mohl by kupující od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
V případě, že se jednalo o vadu, která není podstatným porušením smlouvy, proběhlo dle našeho názoru reklamační řízení, které bylo vyřešeno opravou. V takovém případě by spotřebitel od smlouvy odstoupit nemohl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.