Společnost


UPEX Investments s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#82658Postup při reklamaci

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2025, před 8 dny

Daniel Satke

Znění stížnosti

Prostřednictvím e-shopu jsem zakoupil mobilní telefon Xiaomi Redmi 12 C. Uvedený telefon stále "zamrzal" a tak jsem v souladu s reklamačním řádem uvedený telefon reklamoval a zaslal bez příslušenství na požadovanou adresu, kdy o přijetí reklamace jsem byl vyrozuměn prostřednictvím SMS dne 29.05.2025. Dne 27.06.2025 jsem byl vyrozuměn telefonicky, že reklamace bude řešena dobropisem a byl jsem dotázán na příslušenství, kdy jsem uvedl, že se domnívám že příslušenství byl pouze nabíjecí kabel, což bylo chybné neboť bylo prokázáno, že součástí byla i nabíječka s čímž jsem tedy souhlasil. Bylo mi sděleno, že pokud nezašlu příslušenství, obdržím částku sníženou o 500,- Kč s tímto jsem nesouhlasil, neboť nová nabíječka a kabel stojí prokazatelně u org. prodejce jako nový produkt 220,- Kč, dohledat jsem tedy příslušenství a zaslal, ale s firmou je vedena špatná komunikace již od počátku a po několika urgencich mi bylo sděleno, že to vyhodnocují. Je to již šedesátý den od uplatnění reklamace a nemám mobil, peníze a rovněž nemám odpověď na žádost, abych obdržel reklamační protokol.


Produkt

xiaomi-redmi-12c-4gb-128gb-ocean-blue/


Požadované řešení

Vrácení peněz - celkové částky a zaslání reklamačního protokolu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2025 10:31, před 3 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V popsaném případě byla reklamace vyřízena odstoupením od smlouvy. Prodávající má tak povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky.

V opačném případě se z jeho strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li podnikatel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: UPEX Investments s.r.o., Spálená 88/13, Nové Město, 110 00 Praha 1. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Zároveň dle § 19 odst. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Pokud podnikatel spotřebiteli nevydá reklamační protokol, může být z tohoto důvodu pokutován Českou obchodní inspekcí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.