| Počet nahlášených stížností: | 29 |
| Z toho za letošní rok: | 4 |
| Stále v řešení: | 1 |
0%
100%
Rozhodla jsem se po 15-ti letech zrušit službu poskytování internetového připojení. Po delším martýriu se mi podařilo dosáhnout přijetí výpovědi k 28.7.2025. Vzápětí jsem obdržela fakturu s vyúčtováním služeb na 1113 Kč. S touto částkou jsem nesouhlasila , zaplatila jsem pouze za služby ve výši 364 Kč a podala reklamaci. Po delší době mi přišla odpověď, kde se paní G. odvolává na VOP a ceník a vzápětí dorazila zpráva o omezení služeb a výzva k zaplacení. Opět jsem nesouhlasila, tlumočila jsem jí informace, které jste mi poskytli. Následovaly ovšem navíc ještě SMS a další výzvy mailem, většinou v podvečerní době nebo o víkendu. Následovalo i upozornění při telefonickém hovoru, že věc bude předaná inkasní společnosti. Veškerou komunikaci mám k dispozici, je možné ji přeposlat.
Zrušení deinstalačního poplatku ve výši 794 Kč.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě. Během této doby je spotřebitel povinen za služby nadále platit, a podnikatel mu tyto služby musí nadále poskytovat.
Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.
V tomto případě se však jedná o vypovězení smlouvy, pro které platí odlišné podmínky. U výpovědi záleží, jestli šlo o smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. Pokud se jednalo o smlouvu na dobu určitou, ale byla uzavřena na více než 24 měsíců, považuje se za neurčitou (§ 63b odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích). Pokud je na dobu určitou, bývá častá automatická prolongace, po které má spotřebitel možnost smlouvu vypovědět s výpovědní dobou max. 1 měsíc a poskytovatel jej o tom musí informovat (§ 63b odst. 5 ZEK).
Dále je možné vypovědět smlouvu bezplatně, pokud dojde k její jednostranné změně a navrhované změny pro spotřebitele nejsou výhradně přínosné, nejsou pouze administrativní povahy (např. změna sídla podnikatele) apod. Jediné, co musí v takových případech spotřebitel hradit, je případné dotované koncové zařízení, pokud si jej ponechá (např. modem).
Zanikne-li závazek ze smlouvy uzavřené na dobu určitou nebo ze smlouvy uzavřené na dobu neurčitou před uplynutím sjednané minimální doby trvání výpovědí nebo dohodou smluvních stran před uplynutím doby trvání, smí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem úhrada požadována pouze, pokud závazek ze smlouvy skončí do 3 měsíců ode dne jejího uzavření, přičemž výše této sankce je omezená (§ 63b odst. 8 ZEK).
Jiná smluvní ujednání, která mají odradit od změny poskytovatele, nemají právní účinky. (§ 63b odst. 12 ZEK)
Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany.
Spotřebitel tedy dle našeho názoru není povinen hradit poplatek za deinstalaci, pokud se nejedná o fyzické odpojení technikem, kdy by bylo možné požadovat účelně vynaložené náklady. Spotřebitel není ani povinen hradit případnou smluvní pokutu, nedošlo-li k porušení smluvní povinnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Vyjádření dTestu
Spotřebitelka nás požádala o doplnění informace, že u ní odpojení technikem neproběhlo. Zároveň nám sdělila, že od 28.7. se jí společnost již neozvala.
Stížnost necháváme přeřazenou na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Vyjádření dTestu
Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění:
Dnes, opět v podvečerních hodinách (18,34), mi přišel od společnosti mail s výzvou k zaplacení částky 794 Kč. Opět pátek, večerní hodiny, bez možnosti kontaktu společnosti. Vymáhají ččástku za neexistující práce, technika, který zde nic neřešil, protože mi už v minulém týdnu službu dálkově, bez zásahu v místě instalace, omezili. Službu od 17.7.2025 nevyužívám, výpověď smlouvy uplynula 28.7.2025 a byla na dobu neurčitou se společností Inet4, kterou prý koupil Starnet, což jsem vůbec nevěděla.
Omlouvám se, uvedla jsem chybně částku vymáhaného poplatku, správně je 749 Kč.
Vyjádření dTestu:
Nadále si stojíme za svým původním vyjádřením.
Stížnost necháváme přeřazenou na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Vyjádření dTestu
Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění:
Společnost pokračuje ve vymáhání neoprávněného poplatku prostřednictvím SMS a mailů: Vážený zákazniku, uhradte dlužnou částku do 5ti dnu. V opacnem pripade budeme nuceni Vasi pohledavku predat inkasni spolecnosti. CU:*** VS:*** Castka:749,00 Kc. Vice na https://muj.netportal.cz/. Vas INET4
Vyjádření dTestu:
Jak zmiňujeme v původním vyjádření, spotřebitelka se může ve věci obrátit na Český telekomunikační úřad.
Stížnost necháváme přeřazenou na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.