Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:137
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

2.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 137)

#82669Kuchyň, Křeslo naprostý chaos a neochota Zákazník je na poslední místě

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2025, před 7 dny

Anna Basíková

Znění stížnosti

Dne 3.3.2025 byla v Liberecké pobočce objednaná kuchyňská linka. Na podepsané kupní smlouvě byla specifikována doba dodání do 8 týdnů od záměru a dojasnění smlouvy. Na úhradu zálohy jsme měli 5 dní, tedy do 8.3.2025. Zálohu jsme řádně uhradili hned 6.3.2025. Nepřišel žádný potvrzovací email s potvrzením platby ani nás nekontaktoval nikdo z kuchyňského studia. Po několika urgencích z naší strany, kdy nebyl dotyčný prodejce k zastižení a mluvil s nám vždy někdo jiný jsme se začátkem dubna dozvěděli, že prodejce zapomněl zadat kuchyň do systému a že se nám ozve. To se však nestalo a tak jsme znovu a znovu volali ohledně stavu objednávky. Po víc než měsíci jsme konečně dostali informaci, že 15.4.2025 proběhne zaměření kuchyně.

Po zaměření kuchyně jsme žádali detailní plán kuchyně včetně vnitřních rozměru, na což jsme dostali plán kuchyně zcela jiného zákazníka včetně všech jeho údajů, což je hrubé porušení GDPR a pevně doufám, že naše údaje nekolují různě po zákaznících. Detailního plánu naší kuchyně jsem se nedočkala, jen mi bylo sděleno, že skříňky splňují rozměry pro standartní kuchyňské spotřebiče. Opravdu nápomocné.

V podobném duchu se nesla celá následující komunikace, nikdo nic nevěděl. Když jsme se dovolali, nebyl daný obchodních k dispozici, bylo nám řečeno, že se ozve. To se však nestalo a když jsme volali po několikáté, už nám to raději nikdo nezvedl. Instalace kuchyně jsme se dočkali až 7.7.2025 se slovy, že se jedná o malé zpoždění. To snad nikdo nemůže myslet ani vážně. Nehledě na to, že sokl pod linku jsme si museli nechat naistalovat jinou firmou, protože ho dodali moc široký, takže se nevešel pod linku. Zadní deska v kuchyni je velmi nevzhledně rozdělena na dvě části.

Jako kompenzaci za toto "malé zpoždění" jsme dostali poukaz na 5000 Kč. Po nervech strávených na kuchyni jsme se rozhodli využít poukaz na nákup zahradního křesla, které mělo být dodáno do 6 pracovních dní. Co by se asi tak mohlo stát, na eshopu bylo napsáno, že je skladem. Bohužel ale i to jste nezvládli. Přišel email, že křeslo dodáte začátkem prosince.

Řekla jsem si, OK stane se, asi došly zásoby. Nechám tedy objednávku stornovat ale bohužel další problém nastal s vrácením částky, kterou jsem uhradila poukazem. Sice jsem první poukaz mohla uplatnit v jakékoliv pobočce v ČR, tak i na eshopu ale nový poukaz už musí být vázán na pobočku. To si snad děláte srandu, já jsem chtěla kuchyň, dostala jsem ji skoro za půl roku. Chtěla jsem křeslo a měla jsem zase čekat půl roku, a když čekat nechci, tak si musím dojet na pobočku a ještě ho uplatnit pouze na pobočce? Toto opravdu není proklientský přístup, toto je chaos a porušení několika ustanovení.


Produkt

Kuchyň na míru, KŘESLO NA TERASU, kov, textil Číslo výrobku ***


Požadované řešení

Poukaz který mohu uplatnit kdekoliv na pobočce či online


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2025 16:28, včera

Domníváme se, že byla mezi spotřebitelem a podnikatelem uzavřena smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.

Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se zhotovitel v prodlení. Objednatel následně upozorní zhotovitele, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění.

Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Ke špatně provedenému dílu:
Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (společnosti) nároky z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku). V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení opravy (bezplatně včetně dopravy), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).

K poukazu:
Jestliže spotřebitel odstoupil od smlouvy ohledně zahradního křesla, měl mu podnikatel v souladu s § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Jiným způsobem může podnikatel finanční prostředky vrátit pouze se souhlasem spotřebitele. Spotřebiteli by tedy měla být vrácena stejná poukázka, kterou na nákup zahradního křesla použil.

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: XXXLutz CZ s.r.o., Nárožní 1390/4, 158 00 Praha - Stodůlky. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.