Společnost


Shoebox CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:66
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

43.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (29 z 66)

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#82676Neproplacené náklady spojené s reklamací

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2025, před 5 dny

Daniela Velecká

Znění stížnosti

Před dvouma měsící jsem reklamovala boty č.***.Reklamace uznána a boty po pár dnech vyměněny.Na prodejně jsem požadovala náklady spojené s reklamací tedy jízdné a prodavačka hleděla ,že to nikdo nikdy mechtěl.Byl mi dán formulář a kontakt na email na, který jsem zaslala žádost.Do dnešního dne jsem neobdržela částku za jízdné 96 kč.Po urgenci přes mail bylo odpovězeno ,že jsem doposud nedoložila jízdné.Dle vyjádření čoi nejsem povinna dokládat jízdné a bylo opětovně zaslán mail.Bez odpovědi.Tímto budu nucena celou záležitost řešit přes právního zástupce. S pozdravem Daniela Velecká

Účelně vynaloženými náklady jsou takové náklady, kterých bylo skutečně třeba k uplatnění práva z odpovědnosti za vady a pokud byly účelně vynaloženy a kupujícímu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

Pokud spotřebitel doloží vyúčtování jízdních nákladů, měl by mu prodávající nahradit náklady v této výši. Nedoložení takového vyúčtování však neznamená zánik práva na náhradu. Prodávající je pak povinen poskytnout náhradu alespoň ve výši nejmenších možných nákladů, což znamená obvyklou cenu jízdného na danou vzdálenost.

Jak bylo řečeno výše, jako účelně vynaložené náklady lze chápat pouze nejmenší možné náklady. Prodávající proto může odmítnout hradit náklady za dopravu automobilem, pokud bylo možné využít levnější způsob dopravy.

Takto snížené náklady je však prodávající povinen uhradit bez jakékoli nutnosti jejich dokazování.


Požadované řešení

Okamžité proplacení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2025 13:36, včera

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku v případě uznané reklamace nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,80 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 475/2024 Sb.).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.