Počet nahlášených stížností: | 733 |
Z toho za letošní rok: | 27 |
Stále v řešení: | 18 |
Dne 30.4.2025 jsem zakoupil vůz u společnosti AAA Auto. Vozidlo se záhy začalo projevovat závažnou vadou řídicí jednotky BCM, která ovlivňuje klíčové komfortní funkce vozu – infotainment opakovaně zamrzá a systém je třeba restartovat vypnutím a zapnutím vozidla.
Z toho důvodu jsem nechal vozidlo objednat do autorizovaného servisu na kontrolu a diagnostiku. Odborný posudek potvrdil, že vada jednotky BCM je staršího data a s vysokou pravděpodobností existovala již před koupí.
Na základě toho jsem podal reklamaci, kterou AAA Auto uznala, avšak nabídla pouze částečnou kompenzaci ve výši 30 000 Kč. Tuto nabídku považuji za nedostatečnou, neboť neodpovídá výši nákladů na opravu a znehodnocení vozu.
Žádám o právní posouzení případu a doporučení dalšího postupu. Mám k dispozici servisní zprávu, dokumentaci k vozu i veškerou dosavadní komunikaci s prodejcem
MAZDA 3 2.0 MH Skyactive G 2019,Vin:***RZ:***
Vyjádření ke stížnosti – požadavek na řešení vady BCM jednotky
Dne 30.4.2025 jsem zakoupil vůz u společnosti AAA Auto. Krátce po koupi se projevila skrytá vada řídicí jednotky BCM – infotainment opakovaně zamrzá, což výrazně omezuje komfort a běžné užívání vozu. Vozidlo bylo přistaveno do autorizovaného servisu, kde byla tato závada potvrzena s tím, že je dlouhodobého charakteru a pravděpodobně existovala již při koupi.
Reklamace byla prodejcem uznána, nicméně mi byla nabídnuta pouze částečná kompenzace ve výši 30 000 Kč, což nepovažuji za dostačující, neboť reálné náklady na výměnu jednotky BCM (včetně práce a programování) výrazně převyšují tuto částku.
Požaduji:
Požaduji buď plné uhrazení opravy řídicí jednotky BCM, tedy uhrazení celkové ceny opravy v autorizovaném servisu.
K dispozici mám odborný posudek a diagnostiku, které jasně prokazují, že se jedná o dlouhodobou závadu, přítomnou již v době prodeje.
V příloze přikládám:
kopii odborného vyjádření,
popis závady,
návrh opravy a její cenu,
historii výskytu závady.
Z výše uvedeného vyplývá, že jsem vůz zakoupil již se skrytou vadou, která výrazně omezuje komfort a užívání vozu.
Vozidlo je dle vyjádření autorizovaného servisu Mazda jinak technicky v pořádku a rád bych si ho ponechal.
Doufám, že se mi podaří dosáhnout spravedlivého řešení.
S pozdravem
Pavel Šír
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Jestliže spotřebitel nesouhlasí se způsobem vyřízení reklamace, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.