Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Spolu s manželkou jsme měli schválené lázeňské poukazy – já na KLP, manželka na OLÚ, s plánovaným nástupem do Lázní Darkov 29. července 2025. Pobyt jsme rezervovali jako společný, s žádostí o ubytování na jednom pokoji. Čtyři dny před nástupem nám lázně telefonicky sdělily, že kvůli rozdílnému typu poukazu to není možné. Odkazovali se na výklad VZP, ale bez jasného podkladu. Operátor VZP nám sdělil, že žádné oficiální omezení neexistuje. Vedoucí přijímací kanceláře lázní přitom písemně uvedla, že „společné ubytování manželů je samozřejmostí“. Pobyt jsme byli nuceni zrušit. Považujeme postup zařízení za nespravedlivý a administrativně neodůvodněný.
Lázeňská léčebná péče hrazená ze zdravotního pojištění Typ poukazů: KLP (manžel), OLÚ (manželka) Zařízení: Lázně Darkov, Karviná
Přezkum postupu zařízení, vysvětlení odmítnutí, omluva za způsobené komplikace a garance, že podobné situace nebudou opakovaně vznikat. V případě možného opětovného nástupu žádáme umožnění společného ubytování.
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že bude manželům společné ubytování umožněno, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.
Jestliže byla smlouva uzavřena jako spotřebitelská, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.