| Počet nahlášených stížností: | 5 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 0 |
1.7.2025 jsem rezervoval v lékárně Dr.Max v Ledči nad Sázavou produkt ClinSkin Fibrokontrol. Protože tento preparát neměl inzerovaný a také očekávaný účinek, rozhodl jsem se jej reklamovat.
Dostavil jsem se tedy do výše uvedené lékárny s produktem abych jej reklamoval. Dokládal jsem nákup preparátu u nich výzvou k vyzvednutí objednávky, kterou mám v mailu i v SMS. Bohužel pracovnice lékárny namítla, že podle čísla rezervace konkrétní nákup nedohledá a trvala na předložení účtenky. Upozornil jsem ji na to, že jedná proti zákonu o reklamaci a že nemusím předkládat účtenku (kterou nemám). Jsem pouze povinen věrohodným způsobem nákup prokázat, což jsem učinil proběhlou komunikací. Nato mi sdělila, že jsem si mohl produkt koupot jinde (nelogický argument). Opět trvala na účtence. Na mou námitku, že nepostupuje v souladu se zákonem jen pokrčila rameny a dále věc neřešila.
linSkin Fibrocontrol
Přijmutí reklamace
Proškolení personálu líkáren řetězce Dr.Max o zákoně na ochranu spotřebitele.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Podnikatel je ze zákona povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
Prodávající není při reklamaci oprávněn po zákazníkovi požadovat účtenku, resp. stvrzenku o koupi určitého zboží, jelikož povinnost předložit účtenku zákon neukládá. Spotřebitel může jako doklad o koupi použít i výpis z účtu, popř. svědeckou výpověď.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.