Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:244
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.6 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 244)

#82701Neodpovídající zájezd a neadekvátní kompenzace od CK Exim Tours

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2025, před 4 dny

Klára Kuviková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem zájezd od CK Exim Tours Nautica Blue All Senses, Rhodos 30.6-7.7 na základě prezentace na jejich webu, včetně fotografií lokality a pláže. Po příjezdu jsem zjistila, že realita je v naprostém rozporu s prezentovanými materiály – pláž byla znečištěná a neodpovídala inzerované kvalitě.

Po návratu jsem podala písemnou reklamaci v zákonné lhůtě 30 dnů. CK mi jednostranně přiznala kompenzaci ve výši 5 %, přestože jsem s ní nesouhlasila a zaslala jim vyjádření s žádostí o přehodnocení. Na tento nesouhlas však CK nereagovala a částku bez dalšího odůvodnění zaslala.

Zaslala jsem tedy svůj nesouhlas znovu na oficiální e-mailovou adresu CK. Potvrdili mi jeho přijetí, ale sdělili, že již neběží žádná lhůta k vyřízení a ozvou se „až to bude možné“.

Podle informací z poradny dTest a tzv. Frankfurtské tabulky slev je přiznaná kompenzace neadekvátní. V případě špinavé pláže tabulka doporučuje 10–20 %.Což nebyla jediná reklamovaná věc na celé dovolené.

Navíc po mé reklamaci CK odstranila z webu původní fotografie, které prezentovaly lokalitu v odlišném světle, než jaká byla skutečnost. Tyto materiály mám archivovány a mohu doložit.

Zjistila jsem také, že podle veřejně dostupných článků a zkušeností nejsem jediná, kdo si na daný zájezd stěžuje. Naší rodině byla dovolená výrazně zkažena a mým cílem je pouze férové a spravedlivé jednání.

Vše mám zdokumentováno – fotografie pláže, původní propagační materiály CK i kompletní e-mailovou komunikaci k reklamaci. Tyto materiály jsem připravena na vyžádání doložit.

Požaduji přehodnocení reklamace a odpovídající kompenzaci.


Požadované řešení

slevu 25% z ceny zájezdu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2025 14:55, včera

Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu vytkne pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.

Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů. Pokud reklamaci zamítne, může spotřebitel reklamaci rozporovat.

Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.

S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.

Jak spotřebitel uvádí, v tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.

Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas se vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení, jak spotřebitel dle popisu pravděpodobně učinil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.