Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
po 3 letech se opakuje problém s tímto bazarem, který mi odmítá prodat zboží s vysvětlením "Dobrý den. S provozovateli vládou blokovaných dezinformačních serverů nechci mít vůbec nic společného. Díky za pochopení. Karel."
Podán podnět na ČOI, která se již vyjádřila, že provozovatele bazaru už prověřuje s podezřením na porušení ustanovení § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kde se zakazuje diskriminace spotřebitele.
S pozdravem
Rudolf Hruboň
Obnovení možnosti nakupovat
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
Pokud má spotřebitel pocit, že byl zkrácen na svých právech, může se obrátit na Českou obchodní inspekci, jak dle popisu pravděpodobně učinil.