Společnost


AZ Retail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

21.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 14)

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#82702Diskriminace zákazníka

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2025, před 9 dny

Rudolf Hruboň

Znění stížnosti

Dobrý den,

po 3 letech se opakuje problém s tímto bazarem, který mi odmítá prodat zboží s vysvětlením "Dobrý den. S provozovateli vládou blokovaných dezinformačních serverů nechci mít vůbec nic společného. Díky za pochopení. Karel."

Podán podnět na ČOI, která se již vyjádřila, že provozovatele bazaru už prověřuje s podezřením na porušení ustanovení § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kde se zakazuje diskriminace spotřebitele.

S pozdravem
Rudolf Hruboň


Požadované řešení

Obnovení možnosti nakupovat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2025 12:14, včera

V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.

Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.

Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.

Pokud má spotřebitel pocit, že byl zkrácen na svých právech, může se obrátit na Českou obchodní inspekci, jak dle popisu pravděpodobně učinil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.