Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Reklamoval jsem písemně hodinky:
- Fa ***, odebrané a zaplacené ve vaší prodejně 8.4.2025 (prodejna byla již uzavřena).
- Typ hodinek Samsung galaxy watch ultra
- Na svých internet. stránkách firma uvádí, že hodinky jsou bez jakýchkoliv omezení vlastností a aplikací v ČR, měření tlaku krve výslovně uvádí
- Realita Vyjádření podpory od zástupce Samsung pro ČR: identifikovala hodinky dle výrobního čísla takto: Bohužel se zde opravdu jedná o cizí distribuci, tedy o hodinky určené pro jiný trh.hodinky jsou určeny pro cizí distribuci (mám to písemně doloženo od podpory Samsung ČR), hodinky v ČR mají omezené funkce!!!!!
- Požadoval jsem písemně (datovou schránkou) od firmy písemně vysvětlení: jak je zajištěn servis mých hodinek v ČR, zajištění všech funkcí např. jak si mám měřit např. tlak krve – Sams. Gal. Health monitor nelze stáhnout do hodinek, jak je zajištěn budoucí upgrade sw hodinek?, jsem zatím velmi nespokojený s výrobkem
Problém: firma zde v ČR prodává uvedené hodinky bez upozornění na omezené funkce, jedná se o šedý dovoz tj. hodinky nejdou určeny pro ČR, problémy: hodiny nemají všechny funkce, problém se servisem, problém s upgrade sw.
Firma po měsíci od mé písem,né reklamace nijak nereaguje.
Galaxy watch ultra, seriové číslo ***, model SM-L705FZTAKSA
Prodejce - firma vůbec po měsíci nereaguje na moje písemné dotazy a reklamaci přes datovou schránku, prodává hodinky určené pro jiný trh než je ČR, požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Czechia Electronics s.r.o., Nad alejí 1881/29, 162 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.