Společnost


Relax Living s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

33.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 3)

#82718Poškozené zboží, produkt má jiné rozměry, problém s reklamací

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny

Detail stížnosti

Publikováno
29.07.2025, před 4 dny

Michaela Kuželová

Znění stížnosti

Dne 7.6. 2025 jsem si přes výše uvedený internetový obchod RELAX POSTELE firmy Relax Living s.r.o. objednala pohovku Luna, která měla mít rozměry 90x90x198 (V,H,D), hloubkou sedu 53 cm na foto v popisu 43 cm, výška sedu na foto 43 cm v popisu 34 cm, spací plocha 136x198 a měla být do dvou týdnů k doručení.

https://www.relax-postele.cz/pohovky/rozkladaci-pohovka-luna-kremova-01/ - (k dnešnímu dni jsou na stránkách samozřejmě už údaje opravené)

Po 13 DNECH , dne 20.6. mi napsali, že výrobce doveze zboží v úterý tj. 24.6. a hned jak ji doveze, zboží expedují. Dne 25.6. mi napsali, že zboží předali dopravci a druhý den 26.6. mi pohovku doručil.

Při předání byla pohovka na paletě a byla dobře zabalená v kartonu i obalu, bez viditelného poškození. Po vybalení jsem však zjistila, že pohovka je na jednom místě špinavá, jednu nohu má vyvalenou a to nejhorší, že neodpovídá rozměrům i fotografiím !!!

Pohovka ve skutečnosti má rozměry 95x100x200 (V,H,D) a hloubka sedu je 80 cm bez polštářů a s polštáři 65 cm, výška sedu je 47 cm. Spací plocha je 150x200. Mimo jiné celková nosnost má být do 220kg, ale pohovka se dost propadá a slyšíte pružiny už pod 60 kg!

Toto jsem hned řešila přes jejich "reklamační oddělení" na webových stránkách a dne 28.6. mi poslali email, že založili "případ". Uvedla jsem, že nesedí rozměry, že pohovka je špinavá a měla i vyraženou nohu. A že z tohoto důvodu, že chci pohovku vrátit a vrátit peníze.

V podstatě jsem se hned dozvěděla, že podklady poslali výrobci a 17.7. mi bylo sděleno, že výrobce reklamaci uznává, ale že má celozávodní dovolenou do 28.7. a pak až jim výrobce napíše, ozvou se mi. Na moje silné rozhořčení, že nechápu, proč bych měla čekat na výrobce, když to je "jejich" výrobek z jejich obchodu, mi bylo sděleno, že to je standardní postup a pokud nechci čekat, mám 2 možnosti. Buď pohovku na své náklady dovést na sklad jejich obchodu v Hronově cca 200km bez proplacení náhrady na dopravu aj. nebo prostě čekat, na výrobce. Dne 27.7. mi navíc bylo sděleno, že prodlužují lhůtu reklamace na nezbytně nutnou z důvodu, které nemohli čekat ani ovlivnit.

Dnes 29.7. jsem si našla kontakt na internetu DK-obchod.cz (obchod spravuje také pan K.) telefon mi zvedla slečna K. (dceru) a chtěla jsem kontakt na jednatele pana D.K., protože mi nepřijde v pořádku, že majitel několika firem, které spravují nábytek nemá možnost si pro pohovku dojet a reklamaci vyřešit napřímo se zákazníkem. Ten však bohužel prý telefony nebere a ona mi v mé situaci nedokáže pomoci, protože reklamační oddělení rozhodlo a je to takto v pořádku.

Po měsíci reklamace ze strany obchodu v podstatě NIC.


Produkt

Pohovka Luna, kod produktu : LUN01 - https://www.relax-postele.cz/pohovky/rozkladaci-pohovka-luna-kremova-01/


Požadované řešení

Požadovala jsem vrácení pohovky, jejího snesení z 6NP (měla jsem finanční náklady s jejím výnosem do patra), rozhodně ještě nebudu platit za její snesení a o vrácení peněz.
V případně když není ze strany obchodu možné zajistit tyto požadavky, očekávala bych značnou finanční kompenzaci na to, abych zajistila snesení pohovky, pronájem dodávky na den či dva a odvozu do sídla firmy obchodu. Zkrátka proplacené náklady na snesení a odvoz na sklad obchodu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2025 15:58, před 21 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Pokud již lhůta pro odstoupení uplynula, je možné zboží reklamovat, pokud neodpovídá objednávce.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže dojde k porušení smlouvy ze strany prodávajícího, měl by odvoz proběhnout na jeho náklady.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.