Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V lednu 2025 jsme uzavřeli smlouvu o dílo se společností Dekorata s.r.o. (IČ 27884384) na provedení betonových dekoračních stěrek do koupelen a WC. Zhotovitel dílo v červenci 2025 prohlásil za dokončené, nicméně do stěrek proniká voda, a to i v oblasti sprchového koutu, což je zásadní vada v rozporu s deklarovaným účelem díla.
Opakovaně jsme zhotoviteli nabídli možnost opravy, poskytli jsme mu jednoznačný technologický postup dle pokynů výrobce, požadovali jsme kompatibilní lak.
Zhotovitel žádal další zálohy na materiál, které jsme uhradili. Přesto neprovedl opravu odborně. Po naší oficiální výzvě k opravě se dostavil až po 14 dnech s nevhodným lakem na dřevo.
Na základě nejnovějších zjištění se navíc domníváme, že nebyla použita ani hydroizolační stěrka, což činí podklad nevhodný pro sprchový kout. Celé dílo je tak nutné zbourat a udělat znovu.
Děkujeme za pomoc.
***
Opravu již po zhotoviteli nepožadujeme – měl několik příležitostí dílo dokončit v souladu s požadavky, ale opakovaně selhal, nedodržel dohody a vymýšlí nevhodná řešení. Výsledkem je, že místnosti, ve kterých pracoval, jsou znehodnocené a budeme nuceni provést kompletní opravu. Požadujeme proto: • vrácení veškerých finančních prostředků, které jsme zhotoviteli uhradili, • a zároveň náhradu vzniklé škody, tj. podíl na úhradě vícenákladů, které nám nyní vznikají v souvislosti s rekonstrukcí koupelen.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
K nekvalitně provedenému dílu:
Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (společnosti) nároky z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku). V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení opravy (bezplatně včetně dopravy), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: DEKORATA s.r.o., Pertoldova 3339/35, 14300 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.