Společnost


Ing. Lubomír Hlavinka

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#82747Neuznaná reklamace - bez návštěvy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.07.2025, před 9 dny

Petr Šturma

Znění stížnosti

Podlahu jsme si nechali zrealizovat panem Hlavinkou, kdy do končení bylo na konci listopadu 23. Podlaha se jevila ze začátku jako bezproblémová. Avšak jak se začal vinyl přizpůsobovat nivelačnímu podkladu, který také firma realizovala, začaly si objevovat jasné nerovnosti, které byly způsobeny i dle slov pana Ing. Hlavinky špatně nasazeným brusným kotoučem. Dle jeho slov, ale to není důvod k reklamaci. Na podlahu se nedojel ani podívat a vycházel jen z pár fotek, které jsem zaslal, aby věděl o čem se bavíme. Následně odkázal na normu, která již není v platnosti a poslal ji v emailu(tuto odpověď je možno dohledat i v diskuzích na internetu). Neměl zájem tedy ani stav podlahy řešit. Nerozumím jednak přístupu pana Ing. Hlavinky a ani tomu proč byl celý nivelační podklad broušen. Nivelace slouží zároveň k dorovnání nesrovnalostí a zarovnání podlahy. Nebyl zde tedy pravděpodobně dodržen správný postup. Podlaha je tedy v celém domě "hrbolatá" přičemž vše je patrné pouhým pohledem. Argumentace, že se používá makrofotografie z výšky několika cm je úplně mimo. Zaslané fotografie jsou z běžné výšky a vše je viditelné okem, zároveň odmítám, že se jedná o "přirozenou geometrickou odchylku, kterou nelze vnímat při užívání", jde o přesný opak.


Produkt

Ecoline lepený 9521 Dub kouřový


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy s vrácením celé částky. Jedná se o kompromis, jelikož celou podlahu budeme muset udělat znovu. Vyklizení domu, nový nivelační podklad, nově položit podlahu, upravit zárubně dveří, zkrácení dveří. Zároveň po celou dobu budeme muset mít někde uschované veškeré věci z domácnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2025 16:37, před 3 dny

V daném případě byla mezi spotřebitelem a podnikatelem nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Jestliže je dílo provedeno vadně, je možné uplatnit reklamaci. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě. V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení díla (bezplatně včetně dopravy), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží (nyní díla) v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.