Společnost


Systém Centre s.r.o.

Počet nahlášených stížností:121
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

47.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (57 z 121)

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Uvedená procenta vychází z 13 hodnocení od spotřebitelů help

#82749Prodej nefunkčního, z neoriginálních a použitých komponentů sestaveného telefonního přístroje značky Apple, vydávaných na e-shopu za nový, originální.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.07.2025, před 9 dny

Vít Herrmann

Znění stížnosti

Objednal jsem si na e-shopu www.smartphoner.cz přístroj Apple iPhone 13 za cenu 12 040 Kč a 27.1.2025 přístroj převzal na prodejně této firmy. Měl jsem za to, že jsem si koupil nový, originální přístroj, čemuž napovídala i cena, která byla, v té době, mírně pod cenovou úrovní jiných prodejců, nabízejících tento model přístroje. Od samého začátku se však při fungování přístroje začaly objevovat závady, především časté "zamrzávání" displeje, kdy přístroj nebylo možné odemknout přejetím prstu po displeji a přístroj tak byl nefunkční po dobu až několika desítek minut, tato situace nastávala až několik desítek krát denně, v závislosti na četnosti používání přístroje. Extrémní případ nastal v neděli, cca dva týdny po převzetí přístroje, kdy jsem telefon potřeboval použít v cca 17h, ale nebylo možno ho odemknout a odemknout se mi ho podařilo až v pondělí v cca 11h, takže přístroj byl nepoužitelný po dobu cca osmnácti hodin. Kontaktoval jsem prodejce s tím, že si přeji odstoupit od kupní smlouvy, což prodejce odmítnul, protože již uplynula lhůta 14 dní od převzetí přístroje. Jediná možnost byla zaslat přístroj k posouzení na reklamaci, jedinou možnost, kterou prodejce nabízí, je zaslání přístroje na adresu PO Boxu, kterou, mimochodem, každou chvíli mění. Po necelých dvou týdnech se mi přístroj poštou vrátil a přiložen byl i reklamační protokol se zamítavým stanoviskem. Odůvodněním bylo, že při diagnostice přístroje u prodejce se žádná závada neprojevila. Na reklamačním protokolu chybí jakékoliv údaje o tom, kdo diagnostiku provedl, podpis technika i jméno firmy, která diagnostiku provedla. Prodejce navíc přehodil důkazní břemeno na mě a chtěl po mně důkaz o nefunkčnosti přístroje, přičemž dle zákona leží toto břemeno, po dobu prvních šesti měsíců od okamžiku prodeje, na prodejci. Po tomto neseriózním jednání jsem se rozhodnul dát přístroj na diagnostiku do firmy IWant, což je Appple Premium Partner pro prodej a servis mobilních telefonů značky Apple na území České republiky. Již při přijetí přístroje na diagnostiku napsal specialista prodeje na příjmový doklad tuto poznámku, cituji "Bez fyzického poškození, postavený z neoriginálních dílů. Kabel, krabička i iPhone jsou neoriginály". Zpráva jejich technika potom hovoří toto, cituji "Po bližším prozkoumání dodaného produktu se sériovým číslem *** byla zjištěna výměna displeje za neoriginální, byla zjištěna výměna zadní části zařízení za neoriginální, zadní kamery nesedí na svém místě tak, jak by měly být umístěny od výrobce. Zákazníkovi doporučujeme, aby se obrátil přímo na prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno". Na prohlášení servisu je uvedeno technikovo jméno a příjmení, jeho identifikační číslo, razítko firmy IWant a technikův podpis. Tato služba mě stála dalších 449 Kč. Jakmile jsem měl vyjádření firmy IWant v ruce, napsal a zveřejnil jsem recenzi na tuto firmu na těchto stránkách. Teprve na základě nezvratných důkazů poskytnutých firmou IWant a zřejmě z obavy, že toto by byl silný argument pro soudní žalobu, firma System Centre souhlasila s tím, že přístroj zašlu k druhé reklamaci, ale požadovali doložit prohlášení servisu (dle mé dedukce chtěli vidět, v čem přesně byl jejich podvod odhalitelný, aby se u dalších prodejů mohli na toto zaměřit a eventuálně kamuflovat lépe a zároveň si sami potřebovali udělat analýzu toho, jaká by byla jejich šance obstát s tímto konkrétním podvodem u soudu). Po dvou dnech od zaslání přístroje poštou na adresu P.O. Boxu, mimochodem jiného, než na který jsem zaslal přístroj k první reklamaci o cca čtyři měsíce dříve, se mi písemně ozvali s tím, že, cituji "Dobrý den, v rámci nově zaslané reklamace můžeme v rámci zachování dobrých vztahů zboží vyměnit, nebo, řešit reklamaci vrácením peněz se stržením 1000,- za kosmetické vady a opotřebení, pokud by došlo ke stažení vaší recenze, nebudeme strhávat nic a reklamaci budeme považovat za oboustranně kladně vyřešenou". Podotýkám, že přístroj jsem odeslal ve stavu, v jakém jsem ho na jejich prodejně při koupi převzal, viz i vyjádření prodejního specialisty firmy IWant při převzetí přístroje na diagnostiku výše...přístroj jsem používal cca dva týdny, protože závažné vady se začaly projevovat okamžitě po jeho uvedení do provozu. Recenzi jsem tedy z těchto stránek stáhnul. Uznáním reklamace ze strany prodejce vzniká kupujícímu, dle zákona, nárok na proplacení i veškerých nákladů spojených s reklamací, což je v mém případě částka 449 Kč za diagnostiku u firmy IWant a 129 Kč za odeslání přístroje poštou k druhé reklamaci (podací lístek od zaslání přístroje na první reklamaci jsem si neuschoval a proto jsem proplacení tohoto nákladu po firmě ani nepožadoval). Firma System Centre souhlasila i s proplacením nákladů, které mi s reklamací vznikly s tím, že, opět cituji "Dobrý den, děkuji, poštovné a diagnostiku proplatíme ve středu 30.7.2025, až se kolegyně vrátí. Platba za telefon byla dnes odeslána".
Peníze za diagnostiku a poštovné do této chvíle, samozřejmě, nepřišly, protože to už by pro tuto firmu z obchodního hlediska znamenalo čistou ztrátu. Takto mi jen vrátili peníze za něco, na čem mohli podvodným způsobem vydělat, ale nakonec se jim to nepodařilo, tak to chtějí uhrát alespoň na 0 Kč zisku.
Závěrem informace, že na Internetu jsou volně dohledatelné recenze na tuto firmu… Je jich spousta, kde lidé, kteří od této firmy zakoupili telefonní přístroj nejen značky Apple, před ní varují, takže logicky usuzuji, že to, co se stalo mně, je běžná praxe této firmy a tudíž se jedná o úmyslný, dlouhodobě praktikovaný podvod.
Tuto recenzi zde uvádím nejen, jako varování před jakoukoliv koupí čehokoliv od této firmy, ale pro ty, kteří již, bohužel, cokoliv od této firmy zakoupili a nyní neví, jakým způsobem dostat své peníze za nekvalitní "šunty", které tato firma prodává, zpět, ale i jako návod, jakým způsobem lze na tyto šmejdy zatlačit, viz diagnostika u autorizovaného prodejce/servisu dané značky na území ČR.


Produkt

Apple iPhone 13, sériové číslo přístroje je ***


Požadované řešení

Proplacení nákladů spojených s reklamací přístroje


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2025 12:08, před 4 dny

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (nový telefon), je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků. Mimo to může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Zároveň platí, že při reklamaci uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud však podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: Systém Centre s.r.o., Korunní 2569/108, 10100 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://coi.gov.cz/podatelna/).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.