Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Na Facebook se objevují desítky podvodných reklam. Nyní vybírám jenom ty, které jsou zjevně podvod:
1. Neinvazivní měření glukózy. Objednáte glukometr a dostanete Oxymetr. Možnost navrácení peněz je 0. Snad 100x jsem nahlásil tento typ reklamy jako podvodnou, Meta ji přesto nezmazala
2. Reklamy, typu "Stali jste se obětí podvodu?". Podvodníci vylákají přístupové údaje a vyberou vám účet. Opět opakovaně nahlášeno a opět nesmazáno.
3. Video nějakého známého politika lákající na snadné investice. Opět podvod, generovaný AI. Opět nahlášeno, nesmazáno.
Je absurdní, že Facebook silně cenzoruje naše příspěvky jako "porušující zásady komunity", ale tyto reklamy které jsou zjevně podvod provozuje dál bez omezení.
Nevím. Zásah nějaké státní instituce? Poraďte.
|
Tweet |
Pokud se spotřebiteli na stránkách ukazují reklamy, které podle něj porušují zásady pro reklamu společnosti, může je nahlásit, jak spotřebitel dle popisu pravděpodobně učinil.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz