Společnost


Meta Platforms Ireland Ltd.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 6)

#82750Facebook nemaže evidentně podvodné reklamy ani po nahlášení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.07.2025, před 4 měsíci

Karel Král

Znění stížnosti

Na Facebook se objevují desítky podvodných reklam. Nyní vybírám jenom ty, které jsou zjevně podvod:

1. Neinvazivní měření glukózy. Objednáte glukometr a dostanete Oxymetr. Možnost navrácení peněz je 0. Snad 100x jsem nahlásil tento typ reklamy jako podvodnou, Meta ji přesto nezmazala
2. Reklamy, typu "Stali jste se obětí podvodu?". Podvodníci vylákají přístupové údaje a vyberou vám účet. Opět opakovaně nahlášeno a opět nesmazáno.
3. Video nějakého známého politika lákající na snadné investice. Opět podvod, generovaný AI. Opět nahlášeno, nesmazáno.

Je absurdní, že Facebook silně cenzoruje naše příspěvky jako "porušující zásady komunity", ale tyto reklamy které jsou zjevně podvod provozuje dál bez omezení.


Požadované řešení

Nevím. Zásah nějaké státní instituce? Poraďte.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2025 10:26, před 4 měsíci

Pokud se spotřebiteli na stránkách ukazují reklamy, které podle něj porušují zásady pro reklamu společnosti, může je nahlásit, jak spotřebitel dle popisu pravděpodobně učinil.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2025 09:05, před 2 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2025 09:13, před měsícem

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.