Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Mí rodiče si najali firmu Koupeny Boháč na kompletní rekonstrukci koupelny a WC. Součástí byla demontáž plynové karmy a montáž elektrického bojleru + výměna vodovodní baterie v kuchyni.
Dílo bylo provedeno tak, že je byt v současné době nepoužitelný. Jsou zde vady v elektřině a plynu, které ohrožují zdraví a život a navíc došlo k vytopení kuchyně, kdy se zatím neví od kud voda teče. Dále je zde spousta viditelných vad a obáváme se, že bude další spousta již schovaných. Co jsme např. objevili jsou pytle se sutí pod obklady ve stoupačkách.
Původně bylo s panem Boháčem dohodnuto, že si najdeme novou firmu, s ním se rozloučíme a zaplatíme mu pouze za materiál, který půjde zachovat. Soupis materiálu mu pošleme po zhodnocení stavu novou firmou. Po 14 dnech ale pan Boháč poslal rodičům fakturu na něco málo přes 200 tis. a není s ním řeč. Tvrdí, že vady nejsou tak vážné, že je toto všechno z naší strany účelové a dopředu naplánované.
Rekonstrukce koupelny a WC
Z naší strany bychom chtěli uzavřít dohody o vyrovnání tak jako bylo domluveno původně. Z naší strany tedy dojde k uhrazení pouze za materiál, a to ten, který bude bez vad a bude možné jej znovu požít. Dle nové firmy bude nutné všechno vybourat a udělat znovu, jelikož nikdo neví, jak dílo vypadá pod povrchem.
My po tom, co vše bylo pokaženo a také po tom, jak se pan Boháč od naší dohody chová nemáme v tuto firmu důvěru a pochybujeme o její odbornosti a serióznosti.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.
K nekvalitně provedenému dílu:
Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (podnikateli) nároky z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku). V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení opravy (bezplatně včetně dopravy), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).
Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí.
Zároveň v souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy podnikatel zavázal k tomu, že mu spotřebitel zaplatí pouze za materiál, který bude možné znovu použít, je povinen svůj závazek dodržet.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: Břetislav Boháč, Komunardů 983/4, 73601 Havířov. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.