Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o pomoc při řešení sporu s autorizovaným servisem značky Peugeot a s importérem P Automobil Import s.r.o.
Reklamoval jsem korozi pod plastizolem levého prahu u vozu Peugeot 208 (r.v. 2013), na který se vztahuje 12letá záruka na prorezivění. Vůz byl po celou dobu servisován výhradně v autorizované síti. Přesto byla reklamace zamítnuta s odkazem na chybějící „antikorozní kontroly“, o kterých jsem nebyl nikdy informován a které servis nikdy nenabídl ani neprovedl. Při každé prohlídce jsem požadoval provedení všech úkonů dle předpisu výrobce. Importér P Automobil Import s.r.o. odmítl odpovědnost servisu a neposkytl ani částečné řešení (kulanci). Servis mi navíc odmítl vystavit reklamační protokol. Považuji postup za porušení práv spotřebitele. Případ jsem předal i ČOI. Prosím o právní posouzení a případné doporučení dalšího postupu.
Laková oprava levého prahu
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel po servisu požadoval provedení všech úkonů dle předpisu výrobce, jsme toho názoru, že mohlo v popsaném případě dojít k pochybení na straně servisu, konkrétně k porušení smluvní povinnosti.
Jestliže by došlo k porušení smluvní povinnosti, v souladu s § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak spotřebitel dle popisu již pravděpodobně učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.