Společnost


Aliexpress

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

6.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 15)

#82774VRÁCENÍ PENĚZ

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2025, před 6 dny

Josef Hájek

Znění stížnosti

Koupil jsem na Aliexpresu pogumovanou zásuvku na 230V pro venkovní použití. Po nějaké době mi přišel z Aliexpressu email , že zásuvka je životu nebezpečná že ji nemám používat. Založil jsem spor který byl uznán a bylo mi slíbeno vrácení peněz do 10 max 20 dní. Ani po 30 dnech peníze na účtu nebyly. Zaslal jsem tedy email s reklamací. Bylo mi sděleno, že částku v penězích nelze vrátit ale že místo peněz mohu získat v této výši kupon a mám odpovědět do 24 hodin. Souhlasil jsem a poslal email.Měsíc ze nic nedělo. Znovu jsem tedy reklamoval doplnil email obrázky o výsledku sporu a souhlasu s kuponem. Výsledkem mi bylo oznámení, že jsem objednávku stornoval. Poslal jsem kopii objednávky včetně dat o zaplacení ze stránek Aliexpressu. Potřeboval bych informaci kam se v tomto případě jednoznačně nesprávného postupu obrátit. Pokud je Vám známa nějaká emailová adresa na vedení Aliexpressu budu velmi rád. Děkuji S pozdravem Josef Hájek.


Požadované řešení

pokud znáte tak email na vedení Aliexpressu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2025 12:48, před 21 hodinami

Jestliže vznikla společnosti povinnost vrátit spotřebiteli finanční prostředky, musí tak učinit. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem pravděpodobně v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.