Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:269
Z toho za letošní rok:15
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

7.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (20 z 269)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 4 hodnocení od spotřebitelů help

#82780Řešení reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2025, před 5 dny

Lenka Otahalova

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 19.6 byla podána reklamace na stroj Braun FG 1100 Bikini Styler, který neplnil deklarované funkce - byl typý nebo jak to popsat. Jako preferovaný zpusob řešení jsem volila odstoupení od smlouvy.

Dne 14.7 přišlo vyjádření o reklamaci "Reklamace byla uznána. Způsob vyřízení reklamace je Výměna. Podrobnější informace Vám budou předány společně s výrobkem"

Dnes dne 3.8 jsem do prodejny pro zboží šla, bohužel mi byl předkládám strojek jiný Braun FG 1106 -Brow styler. Obsluhu jsem na to upozrnila,a teď to začalo:
1. je to moje chyba protože to přišlo 14.7 a já jdu až dnes - bylo dovolené, není mojí chybou , že si oni zboží, které přišlo z reklamace nezkontrolovali.

2. máme právo vám dát podobný stejné funkce - není podobný stejné funkce - chybí tam bikini nástavce, kvůli kterým jsem danou značku a model kupovala.

Chtěla jsem mluvit s vedoucím, říkalala jsem tedy at mi vrátí peníze, ne to my to pošleme zpátky na reklamaci znovu, upozrnila jsem že doba na vyřízení reklamace je 30 dní - tak jsem si znovu vyslechla, jak sjem si dovolila být na dovolené a nepřijít hned 14.7 - ne o tom, že oni měli 14 dní na zkontrolováno , že jim z reklamace poslali, správný/opravený kus.

CHtěla jsem tedy doklad o tom, že jsem zde pro zboží byla a že mi dávají jiné, navrhovala jsem, že to sepíšeme na kus papíru - ne to nelze, to nemá ždánou hodnotu, musí to být naš papir. Tak jsem je upozrnila,že si celou situaci budu nahrávat a obrátim se na linku datatrt a tuto poradnua tím to ještyš eskalovalo.

Nakonec jsem dostal papír, že zákazník přišel vyzvednout nový kus, který neodpovídá parametrlm původního kusu.

Můžete mi prosím říci, jak je to správně? A kolik dní tedy mají nyní na dovyřízení reklamace?
reklamace podána 19.6, dne 14.7 uznána reklamace s vyřízením výměnou, dnes 3.8 při vyzvedávání reklamace zjištěno že byl poslán jiný model,neobsdahujicí veškeré půlvodní přislušenství, zboží nevydáno, peníze nevráceny - potvrzení o tom, že jsem tam byla a nový kus neodpovídá


Požadované řešení

funkční bezvadné zboží nebo vrácení částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2025 15:38, před 15 hodinami

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Dále může podnikatel odmítnout požadovaný způsob nápravy, pokud je nemožný. Možnost odmítnout vadu odstranit má podnikatel také v případě, že ani jeden z požadovaných způsobů nápravy není možný, příp. pokud je jeden způsob nemožný a druhý nepřiměřený.

Kupující může dle § 2171 občanského zákoníku požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situacích, kdy prodávající vadu neodstranil nebo ji odstranit odmítl (nedošlo tedy k opravě ani výměně zboží za nový kus), vada se projeví opakovaně nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Z komentářové literatury vyplývá, že dodaná nová věc musí být stejná jako původní věc (značka, typ, barva, provedení, příslušenství apod.), příp. může být kvalitativně lepší než původní věc (o třídu vyšší, s lepším vybavením apod.).

Jsme toho názoru, že pokud prodávající vyřídí reklamaci dodáním nové, avšak kvalitativně lepší věci, měla by tato nová věc mít stejné vlastnosti, parametry, příslušenství apod. jako věc původní a zároveň by v určitém ohledu měly tyto vlastnosti jít nad rámec původních vlastností. Jestliže tomu tak není, máme za to, že by s dodáním takové nové věci měl spotřebitel souhlasit.

V popsaném případě byla spotřebiteli dodána nová věc, avšak tato věc neměla parametry (určité nástavce) stejné jako věc původní. Z toho důvodu jsme toho názoru, že by v takovém případě nebyla reklamace vyřízena řádně, a spotřebitel by tak mohl od kupní smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.