Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 1 |
16.11. jsem si objednal servisní originální baterii do Mi 9 Pro 5G s doručením na pobočku, avšak baterie byla pouze v papírové krabičce, která nebyla žádným způsobem uzavřena (chápu, mohlo mi to přijít podezřelé okamžitě), což znamená, že baterie z ní mohla při přepravě kdykoli vypadnout. Takže mi přišla s rozdrceným konektorem (který mě nenapadlo na prodejně hned zkontrolovat) a reklamace samozřejmě nebyla uznána, protože baterie byla fyzicky poškozena.
(A to jsem jim nejdříve psal na email s popisem problému a fotografií)
+ Abyste zjistili jakoukoli zprávu z reklamace, musíte si zavolat, v mailu, v servisním listu ani na stránkách žádnou nenajdete.
+ Pokud vám není reklamace uznána (pravděpodobně i pokud je vyřízena výměnou), tak vám je baterie vrácena na pobočku, kde jste ji na reklamaci podali, žádná možnost volby doručení ani přes telefon, což v mém případě znamená, že jsem baterii reklamoval při příležitosti návštěvy Prahy (kam to mám poměrně daleko) a teď nemám možnost baterii ani poslat na opakovanou reklamaci, protože k tomu je potřeba opět osobní návštěva dané pobočky.
++ Baterii jsem reklamoval na pobočce a uvedl, že dorazila s fyzicky poškozeným konektorem, i přesto je v zakázkovém i výstupním servisním listu uvedeno přesně toto "Stav zařízení při přijetí: používaný, bez poškození", ovšem i přesto reklamaci zamítly a až na telefonní lince jsem se dozvěděl, že to bylo kvůli fyzickému poškození.... No, mám pocit, že by se dalo i dohadovat o tom, zda tedy to zmíněné fyzické poškození nezpůsobili oni sami.
Baterie BM4H
Ideální by bylo samozřejmě vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.