Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Web MNS nabízel reklamu s objednávkovým formulářem na koupi LASEROVÉHO GLUKOMETRU. Objednávku jsem vyplnil a odeslal na 2 kusy zboží „Coeurva™ Laserový glukometr bez bolesti ...“ s dopravou a s cenou na dobírku. Objednávka 9.7.25 byla e-mailem „CZ store+63617466452@t.shopifyemail.com“ potvrzena pod označením „CZ Objednávka ***“. Dopravce mi pak 24.7.25 dovezl perfektně zabalený balíček označený „***“ a dobírkovou cenou, kterou jsem mu hned zaplatil. Předal mi balíček a oba jsme se rozešli s přesvědčením, že dodané zboží souhlasí s objednávkou. Po chvilce jsem balíček rozbalil, Bohužel v něm nebyl žádný glukometr, ale OXIMETR, A TO 2 KUSY „Fingertip Pulse Oximeter, CE RoHS SMH-01“. Následovalo dlouhé ticho, takže jsem pak urgoval alespoň nějakou odpověď 4x na ten e-mail „CZ...“ a posléze na „info@coeurva.co“ až do 1.8.25, ale stále žádná odpověď ani správná dodávka.
Glukometr je v objednávce uveden jako „Coeurva™ Laserový glukometr bez bolesti – Přesný, rychlý a přenosný
Dodat správné zboží 2kusy Coeurva Laserový glukometr a já špatné zboží 2 kusy Oximeter v rozbaleném balíčku přes dovozce vrátím nebo si je nechám a přes dovozce (tzn. dobírkou) zaplatím novou správnou dodávku v původní objednávkové ceně
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky, nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem nejspíše v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.