| Počet nahlášených stížností: | 742 |
| Z toho za letošní rok: | 36 |
| Stále v řešení: | 11 |
44%
56%
Dobrý den,
zakoupil jsem u Vás na pobočce v Sokolově vozidlo Seat Leon. Před koupí jsem se ptal Vašeho prodejce jestli vůz nebyl vážně havarovaný a pravidelně servisovaný. Prodejcem jsem byl informován o lakované kapotě a zadním blatníku. Vozdilo jsem přebral špinavé a nevyčištěné, takže bylo těžké si všimnou chyb. Dále ve vozidle chyběla povinná výbava, která dle slov Vašeho prodejce již není potřeba. Vozidlo bylo předáno na pneumatikách, které neměli dezén ani 1.6mm. Cestou z bazaru se rozsvítila kontrolka hladiny oleje, doplnil jsem 1l, takže olej musel chybět už při prodeji. Po týdnu se rozsvítila kontrolka motoru (snažil jsem se vyreklamovat, ale bylo mi sděleno dostavit se sepsat na pobočku bez nároku proplacení PHM i když se jedná o skrytou vadu a cesta k Vám a zpět je 80 km a uznání reklamace prý není pravděpodobné) a bylo zjištěno servisem, že je zalepená prasklá hadice odvětrání palivové nádrže, dále mi sdělil, že vozidlo je prakticky celé lakované a byly měněné i karosářské díly, dále byla kitována přední kapota i přední narázník (zjišteno až po prasknutí kitu), byla zamaskovaná koroze na více místech karoserie a celé vozidlo je po kroupech čehož si nešlo všimnout v den předání vozu z důvodu špinavého vozidla. Dle servisní knížky, která byla dodána k vozu byl servis proveden 29.8.2024 a byl použitý roční interval, ale ve vozidle v den prodeje byl smazán interval jako by servis byl proveden v ten den. Domníval se tedy, že došlo k uvedení nepravdivých informací, zatajetí velké havárie vozidla, poškození zmiňované hadice opravené na oko černou páskou a následně smazanání servisního intervalu i když servis proveden nebyl.
Seat Leon
Požaduji tedy uvedení věcí na pravou míru a to reálný stav vozu, který mi byl zatajen a kompenzaci na opravu zmiňované hadice (odhad práce + materiál 5.000 Kč) a zamaskované koroze.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
V uvedeném případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Pokud by autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Duchoslave,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, paní Míková,
SPZ vozu je ***.
Děkuji a s pozdravem
Luboš Duchoslav
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
SPZ vozu byla přesunuta do referenčních údajů.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.