Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V roce 2017 mi firma SolidSun nainstalovala FVE s 12 panely. Protože ale projekt byl navržen zmatečně, navíc pro ideální podmínky a na mou komplikovanou střechu se nehodil, sestava nefungovala správně (byly vzájemně propojeny panely na dvou různě orientovaných střechách bez použití optimizérů) a firma začala improvizovat. Nakonec v rozporu s projektem na střechu na vlastní náklady přidala 13.panel, takže sestava sice po nějakou dobu fungovala, ovšem v omezeném režimu a nedosahovala parametrů daných projektem. Posléze došlo po mých upozorněních na snížený výkon FVE k dalším úpravám v zapojení panelů, ovšem žádná z těchto změn nebyla v původním projektu nijak zaznačena ani opravena - firma svou kopii ani nemá. Nyní, když 6.6.2025 přestalo na střeše fungovat cca 30% všech panelů jednoznačně následkem vadného zapojení, firma už třetí měsíc odmítá situaci relevantně vyřešit - zpočátku po mně protiprávně i přes 25 letou záruku požadovala za opravu 60% spoluúčast, posléze navrhla pouze nějakou náhradní opravu na jejich náklady a nakonec na stále stejnou závadu vystavila reklamační protokol, který si zamítla s odůvodněním, že na střeše je nainstalován o jeden panel více než je uvedeno v projektu...
Celkem je na funkci FVE jen za poslední tři roky evidováno 18 servisních zásahů. Jeden nebyl objasněn vůbec, poslední je uzavřen nepravdivě jako odstraněná závada - což dodnes není.
Realizační firma FVE: společnost SolidSun (nyní PREsolidsun s.r.o., nedávno SOLIDSUN s.r.o. nebo i SOLIDSUN a.s, původně součást / franšíza firmy S-Power Morava s.r.o.
Po zhotoviteli požaduji odstranění již třetí měsíc trvající závady na stringu PV1 a uvedení FVE do plně funkčního stavu - nikoli do původního, který byl od prvotní instalace chybný a neumožňoval dosažení projektem stanoveného výkonu. Současně požaduji kompenzaci vzniklých ztrát na výkonu FVE způsobených jednak mnohaletým nevhodným zapojením (či dokonce naprostým odpojením) tří panelů a také způsobených více než dvouměsíční poruchou a odstavením celého stringu PV1 (4 panely), trvale snižující výkon FVE o cca 30%. Za minimální kompenzaci a rozumný kompromis - mezi požadavkem firmy o plně hrazený servis a mým požadavkem vyměnit panely na stringu PV1 za vhodnější - považuji plnohodnotnou a bezplatnou opravu, spočívající v přemístění jednoho panelu a přidání sedmi optimizérů na k tomu určené panely.
|
Tweet |
Smluvní stranou smlouvy o dílo byla společnost S-Power Morava s.r.o. Její nástupnickou společností byla dle údajů z obchodního rejstříku společnost Solidsun s.r.o. Nástupnickou společností této společnosti je společnost SOLARINVEST - GREEN ENERGY, s.r.o., jejíž obchodní firma se v souvislosti s fúzí změnila na PREsolidsun, s.r.o. Jsme proto toho názoru, že spotřebitel může věc řešit se společností PREsolidsun, s.r.o.
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.
Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (společnosti) nároky z vadného plnění. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží (v tomto případě díla) v době dvou let od převzetí. Podnikatel však může (nejčastěji ve svých obchodních podmínkách) spotřebitelům poskytnout i práva nad rámec zákona, např. prodlouženou záruku. Ta se pak řídí uzavřenou smlouvou, respektive obchodními podmínkami, a tak si pro uplatnění práva může podnikatel stanovit vlastní podmínky. Jestliže spotřebitel všechny stanovené podmínky splní, je podnikatel povinen svůj závazek dodržet a prodlouženou záruku poskytnout.
Dle ustanovení § 2002 občanského zákoníku platí, že poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.