Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:742
Z toho za letošní rok:36
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

66.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (496 z 742)

Hodnocení spokojenosti

44%
56%
Uvedená procenta vychází z 225 hodnocení od spotřebitelů help

#82850Neuznaná reklamace, Informace ve výsledku reklamace se neshodují s předávacím protokolem

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

29 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
08.08.2025, před 3 měsíci

Lukáš Procházka

Znění stížnosti

Dne 27.6.2025 jsem na Brněnské pobočce pořídil auto Volkswagen Golf 1.2 TSI (rok výroby 2013) - SPZ *** - nájezd při koupi 168 180.

Vše vypadalo v pořádku auto mělo jen pár vad které odpovídaly ceně vozu (mírné oděrky atd). Dojel jsem s ním domů a auto zhruba po 10ti dnech od koupě začalo vykazovat závady o kterých mě při koupi nikdo neinformoval a ani nejsou zaznamenány v předávacím protokolu, který jsem při koupi obdržel. S autem jsem od koupi ujel asi 500 km.

Dne 21.7. jsem tedy dorazil na Zlínskou pobočku, kde jsme začali sepisovat reklamační protokol s manažerem pobočky, který záměrně do reklamace napsal jen část informací ze servisní zprávy "Špatný chod motoru, žere olej, viz. zpráva ze servisu". Závady jsou, ale mnohem obsáhlejší...

Vozidlo nejde vypnout, kontrolky svítí, špatný chod motoru hlučnost nutnost opravy. Nutná výměna spínací skříňky, výměna palivového regulátoru, oprava nebo výměna komfortní jednotky nebo výměna části elektroinstalace,
nefunkční bezpečnostní prvky vozidla viz. výpis diagnostiky
Vozidlo je nezpůsobilé k provozu.

Bylo mi oznámeno, že během pár dnů dorazí dopis s výsledkem reklamace (Dopis do dnešního dne nemám). Výsledek reklamace jsem se dozvěděl dne 5.8.2025 po urgování reklamace skrz kontaktní formulář.

a po otevření výsledku reklamace mě čekalo zajímavé překvapení

Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Kupující byl výslovně upozorněn prodávajícím v předávacím protokolu,
že jednotlivé součástky, zakoupeného automobilu, podléhající opotřebení a základní technické agregáty jsou značně opotřebované a mohou být na hraně
své životnosti a vykazovat známky zanedbané údržby. Předmětem reklamace nejsou vady, za které prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá.

Přitom předávací protokol, který jsem obdržel při koupi vozu říká následující

Citace z předávacího protokolu vozidla:

Potvrzujete, že při převzetí vozidla jste provedli kontrolu vnějšího stavu a interiéru, kontrolu stavu pohonných hmot, mazadel a ostatních kapalin, činnost motoru, brzd, elektrického a elektronického zařízení a ostatní výbavy včetně zámků a klíčů. čísel podvozku a motoru. Svým podpisem dále potvrzujete, že jste byli obeznámeni s obsluhou vozidla, že jste byli přítomní při přebírací kontrole a zkušební jízdě a že vozidlo přebíráte v provozuschopném a nepoškozeném stavu. Svým podpisem dále prohlašujete, že jste osobou pověřenou z titulu své funkce nebo ze strany statutárního orgánu právnické osoby k převzetí auta.


Produkt

Volkswagen Golf 1.2 TSI - *** - VIN: ***


Požadované řešení

Požaduji prošetření celé situaci a následnou kompenzaci, případně odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2025 15:44, před 2 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.9.2025 20:27, před měsícem

Vážený pane Procházko,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.9.2025 19:18, před měsícem


Lukáš Procházka

Hodnocení:

Komentář: Na základě odvolání k výsledku reklamace, kde jsem se dožadoval přezkoumání celé situace, jsem se dozvěděl, že jsem při koupi vozu nedostal kopii předávacího protokolu (budu doufat že technik Patrik Berger z Brněnské pobočky jen zapomněl protokol okopírovat, ale když si zpětně uvědomím, že protokol jen tak proletěl s tím, že ho není potřeba nijak detailně pročítat tak si myslím, že je to jen další standardní praktika). S novým protokolem už informace seděli, ale při koupi vozu mi rozhodně nikdo neřekl v jakém je auto stavu.
Odvolání bylo tedy taky zamítnuto a bylo mi nabídnuto 15000 Kč jako "projev dobré vůle". Nemohu tedy firmu doporučit... A vozidlo už bych u nich nikdy nekoupil.
Taky je vtipné jak než auto koupíte všichni si s vámi chtějí povídat, ale když přijde na reklamaci tak najednou všichni mlčí.