Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Uzavřel jsem se společností čiperka smlouvu o dílo....od které jsem do 14 ti dnů odstoupil ....po vzájemné dohodě bez sankce....má mi být navrácena záloha 85058 Kč ...dohodu jsem podepsal 1.7.2025
Firma převzala doporučený dopis 16.7.
A po urgencích na Facebooku na email a telefon nikdo nereaguje.dohoda podepsána zástupcem firmy 24.7.
Tedy dle dohody jsem měl obdržet peníze 7.8.to je do 14 ti dnů dle dohody opět se tak nestalo
Navrácení zálohy
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Následně došlo k jejímu zrušení dohodou stran.
Dle této dohody má podnikatel povinnost vrátit spotřebiteli zaplacené finanční prostředky. Jestliže tak neučiní, mohlo by se z jeho strany jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: ČIPERKA stavby s.r.o., U půjčovny 953/4, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.