| Počet nahlášených stížností: | 1043 |
| Z toho za letošní rok: | 10 |
| Stále v řešení: | 0 |
Jedná se o situaci, kdy byla provedena na poslední chvíli změna řazení vlaku kategorie R z Prahy do Děčína za soupravu z rozpálených neklimatizovaných vagonů. Počasí bylo v ten den extrémně horké.
Odpověď ČD na reklamaci:
Vážený cestující,
na základě Vámi podané žádosti o návratek ze dne 1.7.2025, k dokladu ***, Vám sdělujeme, že v souladu s ustanovením Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu Vám nevzniká nárok na výplatu návratku.
Velice se omlouváme za problémy při Vaší cestě vlakem. Cestující má dle současných Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou osobní dopravu (SPPO) nárok na jednorázovou kompenzaci ve výši 30 Kč z důvodu vystavení zákazníka intenzivnímu nepohodlí – nezařazení vozu 1. třídy, nedodržení plánovaného počtu vozu, chybějící garantované elekt. přípojky, nefunkční garantované připojení Wi-Fi, nefunkční topení nebo klimatizace u vlakových souprav kategorie R,Ex,SC,EC,IC,railjet a EN. Vznikl-li cestujícímu nárok na odškodnění za neplnění vybraných standardů, je cestující povinen žádost uplatnit bez zbytečného odkladu u pověřeného zaměstnance ČD přímo na palubě daného vlaku. Žádost cestujícího vyřizuje na místě průvodčí daného vlaku vydáním odškodnění ze zařízení POP.
S pozdravem
České dráhy, a.s.
Národní dopravce
Následná stížnost proti zamítnutí reklamace:
Vážení,
s vaší odpovědí jsem jako zákazník hrubě nespokojen a žádám o přezkoumání stížnosti vaším nadřízeným orgánem. Dále komunikaci postupuji na spotřebitelský server D-Test.
Skutečnost byla taková, že celý vlak byl složen mimořádně z vagónů lidově zvaných "Honnecker" bez jakéhokoliv chlazení rozpálených letním sluncem. Cestování do 10 minut přijatelné, cestování 1,5 hodiny extrémně nekomfortní. Místenku jsem si koupil do klimatizovaného vagonu, který nebyl přistaven. To vnímám jako podvod na cestující. U průvodčího jsem si samozřejmě stěžoval, vysvětlením bylo pokrčení ramen. Vaše interní pravidlo je zřejmě pouze nástrojem pro formální odmítání vaší odpovědnosti.
To je vše, co k tomu můžu dodat. Očekávám, že se přihlásíte k odpovědnosti.
S pozdravem
Jiří Mikule
R 684 Labe Praha - Ústí nad Labem, odjezd 1.7.2025 ve 14:45
Uznání kompenzace.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jestliže cestující není spokojen s garantovanou kvalitou přepravy, doporučujeme mu se stížností obrátit přímo na společnost České dráhy, a.s., jak spotřebitel dle popisu učinil. Více informací ohledně podmínek uplatnění nároku na odškodnění nalezne spotřebitel zde: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.