| Počet nahlášených stížností: | 38 |
| Z toho za letošní rok: | 13 |
| Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, přes internet jsem si koupila rakouskou dálniční známku od 28.6. do 7.7., dorazil mi dokument ATVIGNETE, na dokladu byla SPZ a termín 28.6.-7.7. a cena 22,4 EUR. Následně jsem po přijetí z dovolené 18.7. obdržela pokutu ASFINAGu na nezaplacenou dálniční známku a pokutu 120 EUR ze dne 28.6., kdy zachytili moje vozidlo na rakouské dálnici. Vyměnila jsem si pár německých konverzací s Asfinagem, ale bohužel mi tvrdí, že nebyla aktivovaná žádná dálniční známka na moji SPZ. Pokutu jsem bohužel zaplatila, protože mi běžela 30-denní lhůta a nechtěla jsem, aby se to dostalo na 300,- nebo 500,- EUR.
Můžete mi s tím pomoci?
Za info děkuji
D. Tešová
vrácení pokuty ve výši 120 EUR, protože jsem dálniční známku včas zakoupila
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že vady dodávky musí být reklamovány bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a v případě úplného uhrazení objednávky objednatelem. Reklamace se uplatňuje vždy písemně s doručením na emailovou adresu info@czdalnice.cz.
Na vyřízení reklamace má společnost 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Pokud společnost nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy musí být dle obchodních podmínek společnosti učiněno písemně.
Z popisu vyplývá, že se prodávající zavázal k dodání platné dálniční známky, platnou dálniční známku ale nedodal, čímž porušil svojí smluvní povinnost. Podle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je ten, kdo poruší smluvní povinnost povinen nahradit škodu tím vzniklou druhé straně. V tomto případě by se jednalo o škodu spojenou s pokutou za neplatnou dálniční známku.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti CO2 offset s.r.o., Jičínská 226/17, 13000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Zároveň upozorňujeme spotřebitele, že Ministerstvo dopravy ČR na svých stránkách před těmito stránkami spotřebitele i varuje. Více k této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Neplatte-za-elektronickou-dalnicni-znamku-vic,-nez.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.